لزوم رفع دغدغه استخدام ورزشکاران پارالمپیک توکیو

فارس مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور در پارالمپیک توکیو، ظهر روز یکشنبه ۲۸ شهریور در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم رحیمی استاندار فارس، حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان، فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس، کاشفی مدیرکل بهزیستی استان فارس و تنی چند از دیگر مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان حضور داشتند و از ساره جوانمردی، مهدی اولاد، سمیرا ارم، علی اصغر جوانمردی و مجتبی کمالی، نمایندگان فارس در المپیک جانبازان و معلولان، قدردانی شد.

همچنین روح اله مستوری مربی با سابقه راگبی استان فارس که اخیرا به عنوان مربی برتر سال آسیا در این رشته ورزشی انتخاب شد، دیگر شخصیت ورزشی بود که مورد تقدیر مسئولان قرار گرفت.

در این مراسم، عباس حاجی زاده مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس از مهدی فروردین خواست که در مجلس به بحث استخدام پارالمپیکی ها پرداخته شود.

حاجی‌زاده گفت: قانون دست ما را بسته، چون فقط می توانیم قهرمانان المپیکی را استخدام کنیم اما در خصوص پارالمپیکی ها، قانون گفته که فقط فرزندان آنها می توانند استخدام شوند که امیدواریم این قانون در مجلس اصلاح شود و بتوانیم دغدغه این عزیزان را برطرف کنیم.

مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز با اشاره به اینکه از زمان شروع مسئولیت دکتر رحیمی به عنوان استاندار، ورزش استان جهشی خیرکننده داشت، افزود : این مدال هایی هم که اخیرا کسب شده، در جهت همین حمایت هایی بوده که صورت گرفته اما استعدادهای خیلی بیشتری هم در فارس وجود دارد که باید با سرمایه گذاری بیشتر در حوزه ورزش، زمینه برای رشد و شکوفایی آنها را فراهم کرد.

رحیمی استاندار فارس هم با تاکید بر رفع مشکلات ورزشکاران، گفت: باید از همه دست اندرکارانی که موجب رقم خوردن این شادی ها برای کشور شدند، تشکر کنیم و البته باید از تمامی این قهرمانان در جهت رشد و توسعه رشته ورزشی شان در استان، استفاده کنیم. ما نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم تا بتوانیم ورزش قهرمانی را متناسب با نیازهای جوانان حاضر در این عرصه، طوری پیش ببریم که در آینده شاهد افتخارآفرینی های بیشتری توسط ورزشکاران این استان در میادین بین المللی باشیم.

به گزارش ایسنا، در المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ مجموعا ۸ ورزشکار از استان فارس شرکت داشتند و سه مدال طلا و یک نقره توسط آنها برای ورزش کشور به دست آمد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ