لزوم رعایت قانون جذب ۲۵ درصدی ایثارگران در دستگاه‌ها

۱ نظر

نماینده شورای مشاورین وزرا در حوزه امور ایثارگران کشور گفت: دستگاه‌ها حداقل ۲۵ درصد کف جذب جامعه ایثارگری را رعایت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، محمدرضا بیدکی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گزاری شهرستان پل‌دختر اظهارکرد: این شهرستان چه در حوزه اداری و چه غیر اداری مشکلات زیادی دارد در حالی که مردم زحمت‌کش این منطقه با یک سرمایه اولیه می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی افزور: نوکری و خدمت به مردم، افتخار مسوولان در نظام جمهوری اسلامی و به ویژه در دولت مردمی است و آنچه در توان باشد با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌شود مشکلات از جمله در شهرستان به ویژه در حوزه ایثارگران به حداقل برسد.

نماینده شورای مشاورین وزرا درحوزه امور ایثارگران کشور گفت:علی‌رغم مشکلات زیاد اما با توجه به اینکه منابع کشور ما در دنیا بی‌نظیر است، این مشکلات در سایه هم‌دلی، اتحاد، هم‌کاری و هم‌یاری برطرف می‌شود.

وی، هم‌دلی و تلاش شبانه‌روزی در دولت مردمی سیزدهم را راه برون‌رفت از مشکلات فعلی دانست و افزود: با هم‌دلی و در کنار هم بودن و حضور مروم در صحنه، هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور شود.

بیدکی یادآور شد: مقام معظم رهبری امروز در برابر جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین را نسخه کردند که همه در برابر این امر مهم موظف هستیم و در آینده اتفاقات خوبی برای جامعه ما رقم خواهد خورد.

وی افزود: با جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، مردم بابصیرت وآگاه ایران اسلامی با قدرت درک بالا، خود مسائل را رصد و عملکرد و دستاوردهای انقلاب را مقایسه می‌کنند.

نماینده شورای مشاورین وزرا در حوزه امور ایثارگران کشور گفت: باید با مشکلات از همان ابتدای امر مقابله کرد و در صدد رفع آن برآمد و با بروز هر مشکل کوچکی باید آن را برای مردم شفاف‌سازی کرد و بابیان حقایق مردم را نسبت به آن توجیه کرد تا مشکلات کوچک به مشکلات و چالش بزرگ‌تر تبدیل نشوند.

وی هدف از سفر به استان‌ها و شهرستان‌های کشور را رصد مشکلات در حوزه ایثارگری دانست و افزود: با پایش این مشکلات و شناسایی نقاط ضعف و قوت، ضعف‌ها پوشش داده شده و نقاط قوت تقویت می‌شوند.

بیدکی یادآور شد: بنابراین مسائل و مشکلات حوزه ایثارگری در شهرستان پل‌دختر نیز فردا (چهارشنبه)در جلسه با مسئولان استانی به ویژه استاندار لرستان مطرح و پیگیری می‌شود.

وی افزود: بخشی از این مشکلات که در مرکز استان قابل حل است مورد بحث قرار می‌گیرد و حتی‌المقدور به سرانجام می‌رسد و بخشی که قابل حل نیست، جهت رسیدگی به مسوولان کشوری منتقل خواهد شد.

نماینده شورای مشاورین وزرا در حوزه امور ایثارگران کشور با بیان اینکه دستگاه‌ها حداقل ۲۵ درصد کف جذب جامعه ایثارگری را رعایت نمی‌کنند،گفت: باتوجه به ماده ۴۸ سال ۹۷ جایگزین هر ایثارگر در اداره یکی از فرزندان او می‌باشد و این آیین‌نامه به ادارات ارائه شد اما اکنون براساس قانون، شرکت در آزمون برای همه حتی ایثارگران الزامی شده ودر بین ایثارگران اولویت با فرزندان کسانی است که در اداره شاغل هستند.

وی بر تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: باید با نظارت کامل در دستگاه‌های اجرایی نسبت به این موضوع حتی در بخش خصوصی توجه ویژه شود که دستگاه‌های دولتی آن را انجام دادند و برخی که نسبت به آن بی‌توجه بودند موضوع در دست بررسی است و شرکت‌هایی که به بخش خصوصی تحویل داده شدند، باید در این زمینه توجیه شوند.

بیدکی یادآور شد: اشتغال جوانان تنها به صرف پشت میز نشینی و کار اداری نیست، بلکه می‌توان با فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرستان پل‌دختر با آب و هوای فصلی و مناسب وجود کشاورزی و صنعت، در این حوزه‌ها جوانان را پای کار آورد.

وی افزود: مردم به ویژه در لرستان و شهرستان پل‌دختر لایق بهترین زندگی در حوزه‌های مختلف معیشت مسکن و مرکب هستند و تدابیر لازم در طرح مسکن ملی در زمینه ایثارگران اندیشیده شده و درصدی برای ایثارگران وخانواده شهدا در نظر گرفته شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

 

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای لزوم رعایت قانون جذب ۲۵ درصدی ایثارگران در دستگاه‌ها

  • ف
    فاطمه تیموری
    ۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۰۷
    هنوز ما تبدیل وضعیت نشدیم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ