لزوم توجه به افزایش حقوق بازنشستگان ایثارگر

۱ نظر

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از بی‌توجهی دولت نسبت به وضعیت معیشت بازنشستگان ایثارگر و رزمندگان معسر انتقاد کرد.
بی‌توجهی به افزایش حقوق بازنشستگان ایثارگر دور از انصاف است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در صحن علنی گفت: ما در قانون برنامه ششم توسعه برای افرادی که در طول۸ سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی، جنگی و امنیتی حضور داشته و خدمت کرده‌اند، فوق‌العاده‌ای را در نظر گرفتیم که به حقوق آنها اضافه شود اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه تنها به حقوق شاغلان فعلی این مبلغ در نظر گرفته شده را اضافه کرده و به بازنشستگان ایثارگر حتی یک ریال هم اضافه نکرده است.

وی افزود: آیا این دور از انصاف نیست که فردی که به مدت ۸ سال در مناطق جنگی خدمت کرده را از اینگونه مزایا محروم کنیم؟ این در حالی است که در ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری به صراحت گفته که این میزان فوق‌العاده باید هم برای کارمندان و هم برای بازنشستگان زمان جنگ لحاظ شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: ما در قانون مصوب کردیم که میزان ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان اضافه شود اما در این مورد باز هم رزمندگان معسر مورد ظلم واقع شدند که حتی یک ریال به مبلغ ۶۰۰ هزار تومانی که دریافت می‌کنند، اضافه نشد، این افراد با توجه به گرانی موجود چطور باید امرار معاش کنند.

مصری اظهار داشت: ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تامین مایحتاج مردم در نظر گرفتیم اما در شرایط کنونی گوشت دولتی وارداتی هر کیلو ۹۰ هزار تومان به مردم عرضه می‌شود که می‌طلبد تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای لزوم توجه به افزایش حقوق بازنشستگان ایثارگر

  • ع
    عباس.ب.
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
    سلام.هروقت چیزی برای ایثارگران تصویب شدمیگویندبرای کشوری ولشکری هست بازنشستگانه تامین اجتمایی فراموش میشه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ