لزوم اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه معلمان در بحث آموزش و تربیت نقش بسیار مهم و موثری دارند لذا اجرای قانون رتبه بندی معلمان بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «بهزاد علیزاده» در دیدار با «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: قانون رتبه بندی فرهنگیان یکی از موضوعاتی است که در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: استان ایلام یکی از استان‌های محروم و مرزی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی ایفا نموده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس جامعه فرهنگی استان ایلام در دفاع از مرزهای کشور نقش بسیار ممتازی برخوردار بوده اند لذا توجه به رفاه معلمین و دانش آموزان استان امری بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: تجهیز و توسعه درمانگاه نگاه‌ای ایلام و شهرستان در شهر به عنوان تنها درمانگاه‌های فرهنگیان استان و راه اندازی کلینیک تخصصی برای ارائه بهتر خدمات درمانی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده گفت: باتوجه به موقعیت شهرستان دهلران راه اندازی اردوگاه دانش آموزی در شهرستان برای پذیرش راهیان نور سراسر کشور و استفاده دانش آموزان استان باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی افزود: مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان بابت کمک هزینه ازدواج و مهدکودک‌ها و پرسنلی و غیرپرسنلی، اضافه کاری اداری و تدریس، بدهی ناشی از احکام صادره دیوان عدالت وسایر احکام قضائی، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸ مطالبات و معلمین اعزام به خارج از سنوات گذشته از مهترین مشکلات در استان ایلام است

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: پاداش مرخصی موضوع قانون جذب نیروهای انسانی به نقاط محروم و دورافتاده و جنگی مصوب سال ۶۷ متاسفانه حدود ۱۵۰۰ نفر از همکاران فرهنگی استان در دیوان عدالت اداری طرح دعوی شده که نیازمند توجه است.

علیزاده بیان کرد: در اجرای قانون تعیین تکلیف نیروهای حق تدریس و نهضت سوادآموزی قریب به ۷۰۰ پرونده که در کارگروه تخصصی استان و وزارت آموزش و پرورش تعیین شده که از محل ردیف بودجه ۹۸ تعداد ۱۱۹ سهمیه جذب آموزش و به کارگیری اختصاص یافته که نیازمند بازنگری، افزیش و جذب همه نفرات است.

علیزاده به ایجاد مجتمع رفاهی معلمان شهرستان های دره شهر و بدره اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد درمانگاه فرهنگیان در شهرستان آبدانان از دیگر خواسته‌ها ومطالبات فرهنگیان است که نیازمند توجه است.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ