لزوم اجرای قانون استخدام ۳ درصد معلولین در تمام دستگاه‌های فارس

استاندار فارس گفت: قانون استخدام ۳ درصد معلولین در تمام دستگاه‌ها لازم الاجرا بوده و شامل انواع استخدام اعم از شرکتی پیمانی، قراردادی، قطعی و ... است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایمانیه صبح یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان فارس با تاکید بر لزوم اجرای قانون استخدام ۳ درصد معلولین در تمام دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: بهزیستی در این خصوص مطالبه گر حقوق معلولین باشد.

او از صدا و سیما نیز خواست تا ضمن پخش برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی مرتبط با مناسب سازی از وضعیت مناسب سازی محیط شهری نیز گزارش تهیه و در کنار بهزیستی مطالبه گری کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی فارس نیز در ادامه جلسه مناسب سازی را یک الزام قانونی برشمرد و گفت: به استناد تبصره ۱ و ۲ از ماده ۲ آئین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولین مصوب سال ۱۳۹۶ همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به انجام مصوبات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی هستند.

محمدرضا هوشیار، ضمن تشکر از استاندار فارس در راستای اهتمام در امور معلولین گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۸ هزار فرد دارای معلولیت در بهزیستی فارس تحت پوشش هستند و بهزیستی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی فارس وظیفه نظارت و مطالبه گری حقوق معلولین در این زمینه را دارد.

هوشیار اظهار کرد: ساماندهی وضعیت ون‌های مناسب سازی شده برای استفاده افراد دارای معلولیت با ساعت ارائه خدمات از هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر، توان خواهان با گرفتن شماره ۱۳۳ می‌توانند به این ون‌ها دسترسی پیدا کنند.

سرپرست بهزیستی فارس عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس ۴ آیتم؛ ورودی ساختمان‌ها، سرویس بهداشتی، سطح شیبدار، بالابر و آسانسور در خصوص مناسب سازی امتیاز سنجی می‌شوند و در مقایسه دستگاه‌های استان در جشنواره رجایی سال ۹۹؛ علوم پزشکی و آبفای شیراز بالاترین امتیازها را در بحث مناسب سازی کسب کرده‌اند. ه

مچنین ساماندهی وضعیت مناسب سازی معابر شهری، مشروط کردن صدور مجوز احداث و بهره برداری مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای و پایانه‌های مسافربری به رعایت ضوابط و مقررات مناسب سازی، همکاری و تولید برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی مرتبط با مناسب سازی از مصوبات این کمیته با حضور استاندار فارس بود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ