قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان اجرایی شود

۲ نظر
خبرگزاری ایرنا : رئیس جامعه معلولان بافق، قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه های اجرایی را یادآور و بهبود وضعیت اشتغال این قشر با استفاده از سهمیه مذکور در شهرستان بافق را خواستار شد. ابوالفضل شاهپورزاده روز یکشنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا بر لزوم توجه به وضعیت معیشت، اشتغال و مسکن معلولان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان توجه ویژه‌ای به نیازهای معلولان داشته باشند. رئیس جامعه معلولین بافق گفت: هم اکنون ۱۰۰ نفر از معلولین تحت پوشش این جامعه متاهل هستند و در مجموع ۲۰ درصد از کل معلولان بافقی در جستجوی کارند. وی با اظهار گلایه از اجرا نشدن قانون سه درصد اشتغال معلولان گفت: اگر این قانون به درستی اجرا می شد مشکلی از لحاظ بیکاری این قشرعزیز وجود نداشت. شاهپورزاده برمناسب سازی راههای ورود وخروج معلولین به نهاد وسازمانهای عمومی تاکید کرد و افزود: برخی ادارات و بانک ها این مقوله را به خوبی اجرا نکردند و معلولین در رفت و آمد با مشکل روبرو هستند. این مسئول ادامه داد: آن تعداد از اماکن عمومی هم که مناسب سازی را رعایت کردند،مطابق با استانداردهای بهزیستی و مطلوب نظر معلولین نیست. وی در مورد مسکن افراد متاهل بیان کرد: ۷۵ درصد آنها از واحد های مسکونی طرح بهزیستی بهرمند هستند و کارهای بهسازی و مرمت در منزل ۲۵ درصد دیگر انجام شده است. شاهپور زاده تشکیل تیم گلبال ویژه نابینایان، شطرنج ، امور فرهنگی و دینی از قبیل اذان و قرائت قرآن را از کارهای جنبی و سرگرمی معلولین بافقی برشمرد. به گزارش ایرنا بیش از ۷۲۰ معلول تحت پوشش جامعه معلولین بافق قرار دارند که ۶۰ درصد آنها دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند و بقیه از سایر معلولیت ها رنج می برند. بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت درفاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان اجرایی شود

  • ر
    رضا
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۶
    رضا هستم از آذربایجان غربی شهرستان ارومیه,,,
    معلول جسمی حرکتی هستم اما بدون هیچ وسیله ای راه میرم .معافیت دارم دارای مدرک دو دیپلم معماری و انسانی.خواهش میکنم کمکم کنید .
    • ا
      امین
      ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۸
      سلام با عرض و ادب خسته نباشید من امین 26 از تبریز هستم و نیم شنوا هستم
      من دنباله کار میگردم خیلی وقته بیکارم از بیکاری دارم میمیرم زجر میکشم من هر جا میرم برام کار نمیده میگه ب معافیت ها کار نمیدم از طریق گوشم
      لطفا به من کمک کنید و من کار کنم جبران میکنم

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ