قانون درباره وضعیت آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شفاف است

۲ نظر

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانون استخدام نیروهای آموزش‌دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی قبل از سال ۱۳۹۱ را شفاف دانست.


داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قانون تعیین تکلیف وضعیت آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، گفت: براساس ماده ۱۷ تبصره ۱۰ زمینه استخدام نیروهای آموزش‌دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۱ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند، فراهم می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این قانون افرادی که قبل از سال ۹۱ سوابقی به صورت غیرمستمر دارند نیز به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان در واکنش به اعتراضاتی که آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی سال ۹۲ به بعد دارند، گفت: برای تبدیل وضعیت این عزیزان نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است و امید است در آینده‌ای نزدیک مشکل آنها برطرف شود؛ با این حال قانون فعلی شفاف است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکتهای عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تامین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده (۸) این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تامین می گردد. به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. نیروهای آموزش دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، مشمول این تبصره می باشند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت 

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای قانون درباره وضعیت آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شفاف است

  • ز
    زینب
    ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
    کسانی که یک دوره کلاس داشتن نهضت استخدامی شامل حالاانهاهم میشودیانه درسال 91خواهش میکنم جواب بدید
    • ز
      زهرا
      ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷
      باسلام
      من سال ۹۱ یک کلاس سواد اموزی داشتم که شروعش سال ۹۱ بوده ولی پایان کلاسم تیرماه ۹۲ بوده.حالاسوالم اینه من اموزش دهنده ۹۱ حساب میشم یا ۹۲؟ لطفابه ایمیلم جواب بدهید.بسیاربسیارمچکرم.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ