قانون جذب و استخدام ۳ درصد معلولان در ادارات دولتی لرستان اجرا شود

معاون استاندار لرستان گفت: برخی ادارات لرستان متاسفانه مصوبه سهمیه ۳ درصد استخدام معلولان را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمود ثمینی ظهر امروز در رزمایش همدلی و احسان با هدف اهداء بسته‌های معیشتی به خانواده معلولان استان که در سالن ورزشی جمعیت هلال احمر برگزار شد با بیان اینکه آنچه در برگزاری رزمایش‌ها مومنانه مهم و مسلم است وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان است اظهار داشت: امروز حدود یک سال است با ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم که با گریبانگیر شدن تمام جهان به این ویروس بسیاری از کسب و کارها تعطیل و تضعیف و برخی شاغلان بخش‌های غیردولتی بیکار شدند.

وی افزود: اگرچه با تدابیر اتخاذ شده تلاش شد پس از شیوع ویروس کرونا تعطیلی واحدهای تولیدی به حداقل برسد و بتوانند با تمام ظرفیت کار را ادامه دهند ولی متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی کسب و کارها تعطیل شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: دستگاه‌های خیر اندیشی همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نهادهای وابسته به مقام معظم رهبری، هلال احمرو سایر سازمان‌های حمایتی آنچه که در توان داشتند در این شرایط سخت برای مردم کمک‌هایی را به عمل آوردند اما مهمتر از همه خیران هستند که در کلیه زمینه‌ها همیشه پای کار هستند.

وی بیان کرد: در جهت حمایت از خانواده معلولان توزیع بسته‌های معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام ارزشمندی است و برای اولین بار شاهد هستیم در شرایط کرونا به طور خاص به این قشر توجه شده است.

ثمینی با اشاره به برخی توانمندی‌های معلولان گفت: معلولیت هیچ ذره‌ای از شایستگی از افرادی که دارای نواقص جسمی هستند کم نمی‌کند، معلولان افراد با اراده‌ای هستند که بسیاری از افراد سالم نمی‌توانند انجام دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از معلولان افراد نخبه‌ای هستند اما ایرادی که وجود دارد متاسفانه برخی ادارات مصوبه سهمیه ۳ درصد استخدام معلولان را رعایت نمی‌کنند، معلولان علی‌رغم توانمندی که دارند نمی‌توانند در بخش‌های خصوصی فعالیت کنند در همین راستا دستگاه‌های دولتی باید شرایط بروز توانمندی‌های آنها را فراهم کنند.

ثمینی ضمن تاکید بر رعایت قانون جذب ۳ درصدی معلولان در دستگاه‌های دولتی استان گفت: برای اینکه بتوانیم آلام و درد خانواده‌های معلولان را کاهشبدهیم باید بیشتر تلاش کنیم و از طرفی بتوانیم خیران را پای کار بیاوریم و زمینه و زیرساخت تولید و اشتغال را به گونه‌ای فراهم کنیم که شرایط حضور قشر معلول در جامعه بیشتر فراهم شود.

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ