فنی و حرفه ای گلستان در ۷ ماهه اول امسال ۱۰۴۱ شغل ایجاد کرده است

مدیرکل فنی حرفه‌ای گلستان گفت: هزار و ۴۱ شغل توسط فنی حرفه ای در هفت ماهه اول سال ۹۷ ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا حسینی طلب، عصر یکشنبه در کارگاه آموزشی خبرنگاری که در اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری در همه جای کشور وجود دارد و در استان ما هم رقم آن مشخص است.

وی افزود: مهم ترین موضوعی که باید برای همه ما دغدغه ایجاد کند، فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی است که در کشور و استان ما هم شایع است.
حسینی طلب ادامه داد: همه ما دچار یک عارضه به نام مدرک گرایی هستم، این موضوع مدرک گرایی همه خانواده ها را درگیر خود کرده و زنگ خطری برای همه مسئولان است.
وی با بیان این که از سنوات گذشته به این فکر افتادیم که فنی و حرفه ای را در بین آحاد جامعه بیشتر معرفی کنیم، تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که با کمک مهارت آموختگان موفق ۳۰ مستند تلویزیونی تهیه کرده و برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی تلاش کنیم.
حسینی طلب گفت: اعتقاد داریم که اگر جامعه را از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی ببریم بخشی از مشکلات اشتغال مرتفع می شود.
۱۲۰۰ شغل در سال ۹۶
مدیرکل فنی حرفه‌ای گلستان بیان کرد: سال گذشته هزار و ۲۰۰ اشتغال توسط فنی و حرفه ای در استان ایجاد شده و در سامانه رصد هم ثبت است.
حسینی طلب اضافه کرد: اشتغالی که فنی و حرفه ای ایجاد می کند اشتغال خالص است و همین مهارت آموختگان ما هستند که درآمدهای خوبی را کسب می کنند.
وی تاکید کرد: امسال تعهد اشتغال ما هزار و ۵۰۰ تا است و در هفت ماهه اول سال توانستیم هزار و ۴۱ شغل ایجاد کنیم.
حسینی طلب گفت: این نشان می دهد که ظرفیت های خوبی در فنی و حرفه ای از شرق تا غرب استان وجود دارد که بخشی از آن ها باید بیشتر معرفی شود.
۱۲۰ کارگاه آموزشی
مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان بیان کرد: بخشی از ظرفیت های اشتغال را می توانیم از طریق مسیر فنی و حرفه ای عبور دهیم، اگر جوانانی دنبال مهارت هستند موضوع مهارت را حتما برای آن ها بازگو کنیم.
حسینی طلب تصریح کرد: بین مجموعه فرمانداری و فنی و حرفه ای به دلیل مراجعه بسیاری از افراد به آنجا برای اشتغال، باید ارتباط نزدیک تری وجود داشته باشد.
وی افزود: بیش از ۱۲۰ کارگاه آموزشی در سطح استان داریم و در همه شهرستان های استان هم مرکز فنی و حرفه ای داریم و خدمات رایگان ارائه می دهند.
حسینی طلب ادامه داد: در سال ۹۵ کل مهارت آموختگان ما در سطح استان ۲۳ هزار نفر بوده و در سال ۹۶ این عدد را به ۲۹ هزار نفر رساندیم؛ یعنی سه هزار نفر بیشتر از آموزش رایگان استفاده کردند.
وی با بیان این که در سال ۹۷ تا دو روز پیش ۲۳ هزار مهارت آموخته داشتیم، خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما ۳۰ هزار نفر است و امیدواریم تا پایان سال محقق شود؛ هرچه این عدد را بیشتر کنیم به ضریب اشتغال کمک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ