فرهنگیان نباید حقوق معوق داشته باشند

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان مدارس، توان کارآفرینی ندارند که باید این مسئله در مدارس ارتقاء یابد و مهارت دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا منصوری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: متاسفانه در ۵۰ سال گذشته فارغ التحصیلانی از مدارس به جامعه معرفی شده‌اند که توان کارآفرینی ندارند و تنها راه نجات و برون رفت از این مشکلات، تربیت نیروی انسانی کارآمد است.
وی با تاکید بر اینکه ما باید در مدارس کارآفرینی را ارتقا دهیم، گفت: لزومی ندارد دانش آموزان تمام دروس مختلف همچون فارسی، ریاضی و علوم را بخوانند و بهتر است به جای این دروس، آنان با توجه به علایق خود دروس تخصصی یک رشته را بخوانند و در آن رشته مهارت کسب کنند.
نماینده مردم ساوه در مجلس با تاکید بر اینکه ما باید مهارت دانش آموزان را افزایش دهیم، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما نیز مهارت‌های لازم را ندارند به گونه ای که بیش از صد هزار دانشجوی دکترای بیکار داریم که این مسئله به دلیل نحوه آموزش در کشور ماست و باید نگرش ها به نحوه آموزش تغییر کند.
منصوری بیان کرد: معلمان ما در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و باید سیاست‌هایی اندیشیده شود تا آنان مشکلاتشان حل و فصل شود. در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که فرهنگیان حقوق معوق داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ما باید نگاه ویژه ای به افزایش تولید و صادرات داشته باشیم، گفت: نگاه ما باید صادرات محور باشد و از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درخواست می کنم که در صورت دریافت رای اعتماد از مجلس، لایحه‌ای را برای دگرگونی آموزش و پرورش به مجلس ارائه دهد، چرا که تهیه طرح آن بار مالی دارد و قطعاً شورای نگهبان به آن ایراد می‌گیرد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ