فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد استخدام می‌شوند

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بابیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد استخدام می‌شوند، گفت: این در همه استان‌ها پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طبق قانون، دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را استخدام کند، ابراز داشت: با توجه به اینکه این موضوع تکلیف قطعی و قانونی به شمار می‌رود لذا استان‌ها باید این مهم را پیگیری و محقق کنند.

وی بابیان اینکه در بحث تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران، بر اساس قانون، همه سازمان‌ها، موسسات، نهادها و ادارات، مشمول این مهم می‌شوند، افزود: با مواردی که از این مهم استنکاف کرده و با دلیل‌های مختلف در این امر کوتاهی کنند، اعلام و برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بابیان اینکه در بحث مسکن ایثارگران، قانون جامع ایثارگران شامل این مهم می‌شود، ابراز داشت: می‌بایست تخصیص زمین درشان ایثارگران استان سمنان صورت گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد تا این دغدغه برطرف شود.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه باید گذرها، خیابان‌ها و معابر به نام شهدا مزین باشد، تصریح کرد: می‌بایست پیگیری صورت گیرد تا موضوع مالکیت سند پروژه نیمه‌تمام شاهرود، برطرف شود و همچنین علاقه‌مندان رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز می‌توانند در قالب گروه‌های جهادی با استفاده از امکانات بنیاد شهید و سپاه و سایر دستگاه‌ها، سازمان‌دهی شوند.

وی بابیان اینکه صداوسیما می‌تواند سالی یک فیلم سینمایی و یا سریال فاخر در خصوص قهرمانان و شهدای شاخص هر استان تولید کند، افزود: اقدامات خوبی نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری‌های استان سمنان صورت گرفته که قابل‌تقدیر است و این اقدام سازنده و گزارش را می‌توان به‌عنوان الگو برای سراسر کشور ارسال کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ