طرح نمایندگان برای تعیین تکلیف استخدام نیروهای آموزش و پرورش

۵ نظر

روح اله متفکرآزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از کلید خوردن طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح با بیش از ۷۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده تا برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شود.

وی در تشریح دلایل و اهداف تهیه و تدوین طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با اشاره به انواع گسترده همکاری‌‌ معلمان با وزارت آموزش و پرورش، ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه و تعیین تکلیف استخدام معلمان امری لازم بود که این طرح در این راستا تدوین شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح بخشی از جزئیات طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد:بر اساس این طرح، آموزش و پرورش مکلف است ظرف ۵ سال نیروهای مورد نیاز خود را با جزئیات احصا کند و سازمان امور استخدامی نیز موظف به فراهم کردن شرایط برای بستر استخدامی این نیروها است.

متفکرآزاد در همین راستا ادامه داد: همچنین در طرح مذکور تاکید شده که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تنها مبادی ورود معلم به آموزش و پرورش است؛علاوه بر این در این طح آمده است که حداقل ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان با طی دوره ۴ ساله تامین شوند و مابقی نیز از طریق آزمون ذیل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شوند و باید یک دوره یکساله در این ۲ دانشگاه بگذرانند.

وی افزود: همچنین معلمان فعلی شاغل در آموزش و پرورش در آزمون مذکور به تعداد سنوات فعال در آموزش و پرورش ضریب خواهند داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه به کارگیری معلمان از مبادی مختلف و غیر متعارف باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است، گفت: در طرح مذکور تمهیداتی اندیشیده شده تا از هرگونه به کارگیری از مبادی دیگری غیر از آنچه که ذکر شد جلوگیری شود تا دیگر به کارگیری‌های غیرمتعارف در آموزش و پرورش ادامه نداشته باشد لذا بر اساس این طرح وزارتخانه دیگر اجازه انعقاد قراردادهای خارج از معیارهای ذکر شده در این طرح با معلمان را نخواهد داشت.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای طرح نمایندگان برای تعیین تکلیف استخدام نیروهای آموزش و پرورش

  • ف
    فرشته
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۰۴:۳۶
    سلام.این طرح امروز یعنی چی؟
    • م
      م.خ
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
      ینی معلما بعد 91 نمیگیرن؟؟؟؟
      • ا
        امین
        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳
        دوستان کسی میدونه ورود به کار معلمان استخدامی99کی هس؟مهر1400یا1401؟
        • س
          سعید
          ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
          سلام قبلا گفته بودند مهر 1401. دیگه به صورت رسمی چیزی نگفتن
        • س
          سامیه
          ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۰۸:۴۵
          متشکریم

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ