طرح مشاغل خانگی نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی کار جهادی صورت گرفته است، دستگاه‌های اجرایی ما را همراهی کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست کارگروه طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر بیان کرد: برای به ثمر نشستن طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان تلاش شبانه‌روزی و فعالیت‌های جهادی انجام گرفته است.

او با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی در شهرستان دشتستان بوده است، افزود: نیرو‌های حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های مورد هدف استان حضور یافتند و پس از شناسایی، مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه با پیشرانان به مهارت‌آموزی و توانمندسازی جامعه هدف پرداختند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: در ابتدای شیوع کرونا و با توجه به نیاز جامعه افزون بر چند هزار ماسک به دست زنان سرپرست خانوار تولید شد که خدمت خوبی برای آن مقطع زمانی -که مشکلات زیادی برای تامین ماسک وجود داشت- بود.

احمدی زاده با بیان مشکلات و روند پیگیری‌های شناسایی افراد و جامعه هدف طرح گفت: برای جذب متقاضیان و رسیدن به زمان برگزاری کارگاه‌ها بیش از ۸۰۰ تماس و پیگیری تا خروجی نهایی حاصل شده و در پایان برای ۱۳۵ نفر آموزش، توانمند و اتصال به بازار شکل گرفت و پس از آن نیز نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه‌های توانمندسازی تشکیل شد.

او بیان کرد: با بودجه اندک اختصاص یافته برای این طرح باید کار را پیش ببریم و با مدیریت مشکلات، مسائل و کمبود‌ها و شناسایی ضعف‌ها و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها کار را به سرانجام خوبی برسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی از طرح افزود: حمایت خوبی از پیشران‌ها صورت نگرفته است و انتظار داریم مسئولین از پیشران‌ها حمایت کنند.

احمدی زاده با تاکید بر اهمیت توسعه و مسائل مربوط به آن گفت: به نظر می‌رسد در حوزه فرهنگی، یک پارک علم و فناوری در استان شکل گیرد. این ظرفیت خیلی خوبی برای منطقه است که البته همراهی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

او عنوان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با ثبت نام بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در استان در حال اجرا است که کار‌های مطالعاتی و نیازسنجی، تشکیل شبکه و معرفی پیشران در حال انجام است و با همراهی دستگاه‌های مرتبط وارد فاز مشاوره، آموزش و توانمندسازی خواهیم شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ