طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در زنجان اجرا می شود

مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان گفت: یکی از طرح های مهم این دفتر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است که بر این اساس طرح توسعه ملی مشاغل خانگی و در راستای اجرایی کردن توافق نامه همکار یهای سه جانبه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای اشتغال گروه های یاد شده از ابتدای سه ماهه دوم سال جاری (تابستان) با هماهنگی و نظارت آغاز می شود.

ماهرخ بلوری روز پنشجنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ساماندهی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در قالب فعالیت بین دستگاهی بررسی مرحله آزمایشی آن در فرمانداری در حال برگزاری است که پس از آسیب شناسی آن، این طرح در مناطق دیگر نیز اجرا می شود که برگزار ی دهه کسب و کار نیز یکی از دستاوردهای اولیه این طرح بود.

وی به بودجه پیش بینی شده برای فعالیت‌های دفتر امور بانوان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات هزینه‌ای استان در نظر گرفته شد و امسال نیز امیدواریم بودجه‌ای اختصاص یابد، البته در زمینه پیش بینی منابع مورد نیاز در انجام هماهنگی و همکاری‌های بین دستگاهی نیز لحاظ شده است.

این مسئول اظهار داشت: مساله آسیب های اجتماعی به عنوان بزرگترین خطر جای توجه دارد به و به ویژه آسیب هایی که بیشتر به زنان مرتبط است چرا که ارزش ها و ساختارهای اجتماعی را تحت شعاع خود قرار داده و استفاده از همه ظرفیت های موجود زمینه ساز موفقیت در مبارزه با این نوع آسیب های خواهد بود.

وی اضافه کرد: مهمترین ظرفیت و مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت های مردمی است، جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن، عدم باور واقعی به هم افزایی منابع، نبود متولی مشخص در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که می تواند تلاش های دستگاه های مرتبط را کند و حتی خنثی کند.

بلوی همچنین تشکیل تیم اندیشه ورز با حضور اساتید صاحب نظر در تولید فکر و ارائه ایده، راهکارها و روش های پیش برنده، تشکیل ستاد صیانت از خانواده به منظور هماهنگ سازی و اتخاذ رویه های هدفدار و تقسیم کار بین بخشی، افزایش سهم بانوان شایسته در پست های مدیریتی و توان فزایی تخصصی مدیر زن را از برنامه های در اولویت این دفتر اعلام کرد که با حمایت های استانی، با جدیت پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش در افزایش سهم زنان در اقتصاد خانواده، تامین حقوق مادی و معنوی زنان در فضای خانواده، اصلاح مناسبات اعضای خانواده و تقویت کرامت زنان در خانواده در ارتقای بهبود جایگاه زنان بسیار مهم بوده و باید توجه بیشتری کرد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۴۹.۴۲ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند که این موضوع بیانگر لزوم توجه روز افزون به این قشر و برنامه ریزی لازم برای آنان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ