ضرورت توسعه نهضت مهارت آموزی برای حل مشکلات اشتغال کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نهضت مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند مشکلات بیکاری را حل کند.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، نصراله بازوند در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در ابتدای انقلاب تمرکز بر سواد آموزی بود ولی اکنون باید تمرکز بر مهارت آموزی باشد.
بازوند افزود: حمایت و گسترش مهارت آموزی از سیاست‌های اصلی وزارت کار در دوره کنونی است که باید در استان هرمزگان نیز با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: نهضت مهارت آموزی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی، سربازان و حتی زندانیان در حال پیگیری است.
معاون وزیر کار گفت: استفاده از مدیران جوان از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در دوره وزیر جدید با انتصاب مدیران جوان میانگین سن مدیران در مدت پنج ماه، نزدیک به ده سال کاهش یافته است.
بازوند افزود: شفافیت نیز از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در همین زمینه سامانه اعلام حقوق مدیران، سامانه اعلام اسامی افراد دریافت کننده وام‌های یارانه دار راه اندازی شده است.
معاون وزیر کار افزود: جزئیات تسهیلات اشتغال پرداختی نیز در این سامانه منتشر می‌شود تا مردم بر استفاده از این تسهیلات نظارت کنند.
وی افزود: دکتر شریعتمداری وزیر جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که شستا و صندوق‌های زیر مجموعه وزارت کار، چهارده هزار میلیارد تومان مطالبات سر رسید شده دارند و اگر افراد و دستگاه‌ها این بدهی‌ها را پرداخت نکنند اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.
بازوند افزود: در زمینه بهزیستی نیز مستمری مددجویان در این دوره وزارت تا سه برابر افزایش یافته و مشکل مسکن صد و ده هزار خانواده دارای دو معلول یا بالاتر حل شده است.
وی گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان مانند؛ اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی، ریشه در بیکاری و توسعه نیافتگی شهر‌ها و روستا‌های کوچک دارد که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.
بازوند افزود: اکنون نرخ بیکاری سالانه در هرمزگان یازده و دو دهم درصد است که می‌توان این شاخص را به هشت درصد کاهش داد.
بازوند افزود: هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های بالای صادرات، واردات، دریا و صنعت باید در زمینه‌های گردشگری، توریسم درمانی توسعه بهداشت و درمان و راه روستایی، سرمایه گذاری بیشتری کند تا مشکلات بیکاری و پیامد‌های آن کاهش یابد.
وی گفت: هرچه قاچاق در استان کاهش یابد، اشتغال نیز افزایش می‌یابد.
محمد علی سلیمی مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: هرمزگان تقریبا ۳۵۰ هزار کارگر، سه هزار تعاونی با حدود یک میلیون عضو و هشتاد هزار شاغل تعاونی دارد.
مدیردفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: سالانه نزدیک به ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.
مسعود هندیان افزود: هم اکنون هزار طرح مختلف صنعتی، عمرانی و خدماتی در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان در حال ساخت و اجرا است.
هادی ابراهیمی مدیر کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم، حمایت از نیروی کار بومی، حمایت از ایده‌های نوین تولید و اشتغال و کاهش حوادث کار را از مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرد.
در پایان این مراسم از خدمات محمدعلی سلیمی مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان قدردانی و هادی ابراهیمی به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان معرفی شد.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ