ضرورت توجه به اشتغال ۴۷ هزار دانشجوی اردبیلی

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل بوده و می‌بایست برای اشتغال این قشر توجه ویژه‌ای انجام شود.


به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل تصریح کرد: اشتغال جوانان یکی از مهمترین چالش‌های موجود بوده تا با فراهم آوردن شرایط و ارائه آموزش‌های لازم زمینه کارآفرینی و اشتغال جوانان مهیا گردد.
وی افزود: نیازمند کاهش فاصله دانشگاه با نیازهای بازار کار هستیم تا با تربیت و مهارت آموزی دانشجویان ورود این قشر به محیط‌های کسب و کار تسهیل شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه مهارت آموزی دانشگاه‌ها باید به موازات تحصیل مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: متاسفانه برخی از جوانان شغل مرتبط با تحصیلات دانشگاهی خود ندارند و این موضوع می‌تواند آسیب‌زا باشد.
بهنام‌جو در خصوص تدوین سند جامع جوانان نیز یادآور شد: چنانچه در سال گذشته نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت، باید در تدوین سند جامع جوانان خود جوانان نقش اصلی و محوری ایفا کنند.
به گفته وی مشارکت حداکثری جوانان در تدوین سند جامع جوانان می‌تواند راهگشا باشد و در این خصوص باید همفکری و زیرساخت‌های لازم مهیا شود.
استاندار اردبیل مهمترین محور توسعه استان را توجه به نیازهای جوانان دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت این قشر فعال و پویای جامعه در عبور از تنگناها و مشکلات جامعه راهگشا خواهد بود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ