صیادی شغل سخت و زیان‌آور شناخته شود

رئیس اتحادیه صیادی سیستان و بلوچستان با انتقاد از اینکه صیادی در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور قرار نگرفته، خواستار مساعدت نمایندگان مجلس در این زمینه شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود اینکه صیادی از بسیاری از مشاغلی که سخت و زیان‌آور شناخته شده‌اند، سخت‌تر و اشتغال در آنها با آسیب‌های بیشتری همراه است، این شغل سخت و زیان‌آور محسوب نشده و صیادان مشمول بازنشستگی زودهنگام نمی‌شوند.
سلیمان آراییش (رئیس اتحادیه صیادی سیستان و بلوچستان) به ایلنا گفت: علاوه بر اینکه صیادی با تلاش زیادی همراه است و افراد برای این کار باید از بدن خود بسیار کار بکشند، صیادان با انواع و اقسام خطرات ازجمله توفان، خطر دزدان دریایی و ... رو‌به‌رو هستند.
او ادامه داد: جالب است که مشاغلی که آسیب کمتری دارند در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفته، اما صیادی که آشکارا آسیب جسمی و فشار به دنبال دارد، سخت و زیان‌آور نیست.
این مسئول صنفی کشاورزی عنوان کرد: حداقل ۲۰ صیاد در یک لنج برودتی کار می‌کنند. از این تعداد تنها پنج نفر بیمه می‌شوند و بیمه آنها هم بیمه معمولی است. در واقع ما با دو مشکل رو‌به‌رو هستیم. بسیاری از صیادان بیمه نیستند، چون باید به صورت آزاد این کار را بکنند و این از توان آنها خارج است. آنهایی هم که بیمه هستند سختی و زیان‌آوری کارشان لحاظ نشده است.
او با بیان اینکه سال‌هاست پیگیر شناساندن شغل صیادی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور هستیم، گفت: اکنون نیز از طریق نمایندگان مجلس و فراکسیون ساحلی پیگیر این ماجرا هستیم و امیدواریم در مجلس قانونی تصویب شود و بر اساس آن صیادی شغل سخت و زیان‌آور معرفی شود.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ