صدور ۵۰۰ مجوز ایجاد مشاغل خانگی در همدان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان از صدور ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی در همدان خبر داد و گفت: این در حالی است که تعهد ایجاد مشاغل خانگی ۱۱۰ مورد بود اما در نهایت به ۵۰۰ مجوز رسید.

هاشم مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه صادرات غیررسمی صنایع‌دستی بر صادرات رسمی پیشی گرفته است اظهار کرد: با شیوع کرونا فروش محصولات صنایع‌دستی محدود شد و در صادرات رسمی صنایع‌دستی رقم قابل توجهی نبود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش صادرات صنایع‌دستی داشتیم افزود: تولیدات صنایع‌دستی هم اکنون ادامه دارد و بازارهای داخلی وجود دارد اما در مجموع فروش تولیدات نصف شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه حجم تولید و فروش صنایع‌دستی نصف شده است خاطرنشان کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل نشده‌اند ولی کارگاه‌های بزرگ با یک سوم و دو سوم نیرو کار می‌کنند.

وی در ادامه را بیان اینکه امسال تعهد ما ایجاد ۱۱۰ نفر مجوز مشاغل خانگی بود یادآور شد: با استقبالی که صورت گرفت این تعداد به ۵۰۰ نفر افزایش و ۴۲۰ نفر آنها وام اشتغال دریافت کردند.

مظاهری اضافه کرد: با توجه به اینکه در صنایع‌دستی نسبت به مشاغل دیگر مواد اولیه بیشتر در داخل تامین می‌شود، تولیدات زیاد دچار مشکل نشد اما فروش تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه ریسندگی در نهاوند بیان کرد: در نهاوند ریسندگی دستی راه‌اندازی شده به طوری که پس از نخ‌ریسی، رنگرزی انجام شده و بافت گلیم صورت می‌گیرد که این یک محصول بومی و فرهنگی و است و نیاز خارجی ندارد.

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ