صدور ۴۲۱۷ مجوز مشاغل خانگی در سازمان صنعت، معدن و تجارت

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی از صدور ۴۲۱۷ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای سال ۹۲ تا کنون خبر داد

عباسپور گفت این مجوز ها برای رشته های مرتبط به فرش دستباف، صنایع و نیز خدمات که قابلیت اجرا در واحد مسکونی را دارا می باشند صادر می گردد که نسبت به قبل از سال ۱۳۹۲، رشد ۳۶ درصدی داشته است.

وی ادامه داد از این میزان مجوز صادره ۱۰۳۱ مورد جهت دریافت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شده اند که تنها ۷۶۹ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده اند، که رقمی بالغ بر ۱۸۶/۶۹ میلیون ریال می باشد.

عباسپور ادامه داد از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۲۵۸۰۰ کارت شناسایی برای قالی بافان و شاغلان در حِرَف وابسته به فرش دستباف و نیز ۱۶۰ فقره پروانه تولید به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برای تولیدکنندگان در سطح استان صادر شده است.

ایشان در بخش مشکلات موجود در بخش فرش دستباف در استان، به مشکلات بیمه قالیبافان به عنوان بزرگترین مشکل اشاره نمود و گفت: متاسفانه به دلیل عدم تامین و تخصیص اعتبار کافی جهت بیمه نمودن قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و همچنین عدم رعایت تفاهم نامه سه جانبه بازرسی توسط شعبات اجرایی تامین اجتماعی استان، در حال حاضر فقط ۳۲۰۰ نفر بیمه شده از مزایای بیمه قالی بافان بهره مند هستند که این رقم قبل از آغاز طرح پالایش بیمه قالی بافان، ۶۷۸۲ نفر بوده که بیانگر وجود رشد منفی ۵۲% می باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات جهت رونق هنر-صنعت فرش برگزاری دوره های آموزشی- تخصصی است، گفت: خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران در بحث آموزش برنامه ریزی های خوب و موثری داشته به گونه ای که این سازمان موفق شده است طی ۵ سال اخیر اقدام به برگزاری ۲۵ دوره آموزشی با استفاده از اساتید توانمند کشوری در سطح استان نمایند. برگزاری دوره های همچون: به بافی، آموزش و اشتغال، ارتقاء مهارت ناظران فنی، ارتقاء مهارت طراحان و نقاشان، نرم افزار طراحی نقوش فرش بوریا، فروشندگان فرش دستباف و بازاریابی،... نمونه ای از این دوره های هستند. وی ابراز امیدواری کرد تا این سازمان بتواند با ادامه این روند بافندگان و فعالین این عرصه با نیاز ها و سلیقه های جدید بازار های داخلی و خارجی آشنا نماید تا هنرمندان آگاهانه در جهت تامین این نیاز قدم بردارند.

منبع : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ