صدور ۳۹ مجوز مشاغل‌خانگی در همدان

رئیس اداره اشتغال و مدیریت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از صدور ۳۹ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تقریباً ۸۱ نفر به صورت مستقل در کل استان و هفت نفر به‌صورت پشتیبان در مشاغل خانگی ثبت‌نام شده است.


اسماعیل قهرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر از ۸۱ نفر ثبت نام شده برای مشاغل خانگی ۳۹ نفر به صورت مستقل و دو نفر پشتیبان توانستند به صورت الکترونیکی مجوز بگیرند.
وی با بیان اینکه حوزه خیاطی، چرم، صنایع دستی، سفال، منبت، تولید ترشی و مربا، رشته بری و پرورش دام سبک مانند گاو و گوسفند جزء مشاغل خانگی پرمتقاضی هستند، اعلام کرد: در روزهای کرونایی نیز در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح دو جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، این نهاد انقلابی تولید ماسک را در کل کشور بر عهده دارد.
قهرمانی با اشاره به وجود ۳۲۰ رسته مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: در سال گذشته برای افراد پشتیبان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای افراد مستقل تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده بود که در سال ۹۹ هنوز تسهیلات وام ابلاغ نشده است.
رئیس اداره اشتغال و مدیریت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۸ درصد از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان جذب و پرداخت شده است، یادآور شد: در سال گذشته سهمیه استان برای مشاغل مستقل و پشتیبان ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهمیه بود که معادل ۸۸ درصد آن پرداخت شده است و ۶۰۰ میلیون تومان آن باقیمانده که طی هفته آینده صددرصد پرداخت خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ