صدور ۱۸۳ مجوز اشتغال خانگی در حوزه فرهنگی و هنری گیلان

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به صدور ۱۸۳ مجوز اشتغال خانگی در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: در سال گذشته ۱۶۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی نیز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل ارشاد گیلان در سال گذشته، اظهار کرد: در مجموع در سال ۹۸ بیش از ۲۰ هزار و ۱۸۹ مورد فعالیت فرهنگی و هنری در سطح استان انجام شده است.
.وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها توسط معاونت‌های فرهنگی و رسانه، هنری و سینمایی، توسعه و مدیریت منابع ارشاد گیلان برگزار شده است، گفت: از این تعداد بیش از ۱۵ هزار برنامه توسط معاونت فرهنگی و رسانه در قالب اجرای برنامه‌ها، جشنواره، نمایشگاه، رونمایی و مسابقه کتاب، کارگاه‌های آموزشی و صدور مجوز برای موسسات، قرآنی، کانون‌ها و موسسات تبلیغاتی، نشریات و پایگاه‌های خبری و تبلیغات محیطی و آگهی‌های رسانه‌ای بوده است.
مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به انجام بیش از ۳۶۰۰ برنامه از سوی معاونت هنری و سینمایی در سال گذشته، افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف، نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و کارگاه در حوزه‌های هنری اعم از نمایش، موسیقی، تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، عکس، سینمایی، مد و لباس برخی از فعالیت‌های این معاونت بوده است.
وی صدور مجوز تولید ۱۱۱ فیلم مستند و کوتاه، اجرای ۳۵۱ نمایش با ۱۳۸۸ نوبت اجرا در ۲۴ سالن، ۱۶۳ موسیقی صحنه‌ای اعم از سنتی، پاپ و محلی، صدور مجوز فعالیت سه نگارخانه جدید در گیلان و برپایی ۱۱۱ نمایشگاه هنرهای تجسمی، ۸۶ نمایشگاه عکس و ۲۰ نمایشگاه خوشنویسی از دیگر فعالیت‌های این معاونت اعلام کرد.
فاضلی با بیان اینکه همچنین در سال گذشته هزار و ۱۳۱ فعالیت مشترک از سوی معاونت‌های فرهنگی و هنری برگزار شده است، تصریح کرد: معاونت توسعه و مدیریت منابع ارشاد گیلان نیز ۳۹۲ فعالیت در سال گذشته در انجام داده است.
ی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان این اداره کل در سراسر استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸۳ مورد مجوز اشتغال خانگی و ۱۶۱ مورد تسهیلات خود اشتغالی در حوزه فرهنگ و هنر در استان گیلان صادر و اعطا شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ