صدور ۱۴۰ مجوز مشاغل خانگی در اردبیل

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور ۱۴۰ مجوز برای مشاغل خانگی در این استان طی سال جاری خبر داد.


به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، رحیم یونسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح مشاغل خانگی در ۳۱۲ رشته آموزشی مصوب در کشور انجام می‌گیرد، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از آنها در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود.
وی به صدور سه هزار و ۱۰۰ مجوز ایجاد مشاغل خانگی در سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: رشته‌های شغلی مورد استقبال در استان، قالی بافی، گلیم بافی، صنایع دستی، بسته‌بندی مواد غذایی، پرورش قارچ و تولید عسل است.
او اظهار داشت: این اداره کل ضمن حمایت مالی از مشاغل خانگی به برنامه‌ریزی مناسب برای هدایت و پشتیبانی از این مشاغل هم اقدام می‌کند.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه در سال گذشته از ۹۴۰ طرح مشاغل خانگی بانوان بیش از ۹۰ میلیارد ریال حمایت مالی شده، تشریح کرد: با توجه به اینکه در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، این اداره کل ناظر است اما حمایت‌های لازم را برای انجام با کیفیت این طرح در استان انجام و تجربه خود را در این خصوص ارائه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در استان اردبیل از مشاغل خانگی استقبال خوبی می‌شود، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح با همراهی جهاد دانشگاهی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا برخی از مسائل و مشکلات مشاغل خانگی در استان برطرف کنیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ