صدور مجوز مشاغل خانگی تسهیل می شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: با ابلاغ دستور العمل جدید وزارت بهداشت و درمان با هدف تبدیل هر آشپزخانه به یک گارگاه تولیدی، فرآیند صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل می شود.


به گزارش بازارکار، ملیحه یغمایی افزود: استان در دو سال‌گذشته بر موضوع گسترش مشاغل خرد و خانگی متمرکز شده است و تلاش کرده تا رسته های مختلف مشاغل خانگی در استان تقویت و تعریف شود که در این نگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری بر محصولات بومی و محلی تولیدی استان تاکید شده است.
یغمایی با اشاره به سیاست های استان برای توسعه مشاغل خانگی با تکمیل زنجیره تولید، برندسازی و استانداردسازی محصولات، ایجاد بازار فروش با تعریف پلتفرم ها و اتصال محصولات به هلدینگ های مهم در کشور از جمله آستان قدس رضوی، گفت: با دستور العمل جدید ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، ضابطه مربوط به صدور مجوز برای واحدهای مشاغل خانگی تسهیل و باز تعریف شده است.

وی افزود: در دستورالعمل های قبلی دیدگاه های سختگیرانه برای تولید و فروش مشاغل خانگی وجود داشت اما با ابلاغ دستور العمل جدید واحدهای تولیدی می تواند به صورت کوچک و خانوادگی تعریف شود و محصولات تولیدی قابلیت فروش در سطح شهرها و واحدهای صنفی را دارد.

یغمایی تصریح کرد: بر اساس این دستور العمل بسیاری از واحدهای تولیدی که به صورت غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند، می توانند نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند که اطمینان خاطر بیشتری برای تولید و فروش محصولات به‌وجود خواهد آمد.

مدیر کل امور بانوان استانداری ابلاغ این دستور العمل را فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی دانست و افزوذ: تلاش داریم اعتبارات لازم برای برخورداری دارندگان مجوزهای مشاغل در استان تامین شود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ