صدور مجوز برگزاری آزمون استخدام جدید آموزش و پرورش

۶ نظر

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به این که امروز آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری از طریق این آزمون استخدام خواهند شد.

به گزارش ایسنا مجتبی هاشمی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: این آزمون با همکاری سازمان اداری و استخدامی، ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، امروز (۸ اردیبهشت ماه) در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی از طریق این آزمون جذب می‌شوند که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری تصریح کرد: برای تامین نیاز رشته های دبیری مجوز آزمون ویژه دیگری اخذ شده است که اخبار مرتبط با آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی در مورد تعداد شرکت کنندگان این آزمون گفت: بیش از ۵۳۴ هزار داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۵۴ هزار داوطلب زن و بیش از ۷۹ هزار نفر مرد هستند.

هاشمی ادامه داد: شرط سنی برای شرکت در آزمون حداقل سن ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس در نظر گرفته شد و اعلام نتایج اولیه سه تا پنج برابر ظرفیت از بین داوطلبان واجد شرایط، جهت ارزیابی تکمیلی از بین داوطلبان دارای حد نصاب صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری با بیان این که داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل ۴۷۰ امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (۱۰۰۰ امتیاز) را کسب کنند، افزود: در ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (۹۵) امتیاز از شایستگی‌های عمومی، حداقل (۷۰) امتیاز از شایستگی اختصاصی و (۴۰) امتیاز از شایستگی تخصصی الزامی است.

وی تصریح کرد: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش وپرورش (حداکثر سه برابر) در سقف ظرفیت پذیرش و براساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن ۴۰ درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن ۶۰ درصد لحاظ شده و بر اساس اولویت‌های انتخابی (حداکثر سه کد شغل محل) درمقایسه باسایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

هاشمی با اشاره به اینکه مدت دوره یکساله مهارت ­آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش­­ و پرورش است، اظهارکرد: گواهی پایان دوره مهارت ­آموزی، دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیست. محل مهارت ­آموزی دوره یک ساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی توسط دانشگاه فرهنگیان تعیین خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری در پایان گفت: پذیرفته شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرفه‌­ای معلمان و در مسیر رشد معلمی در دوره‌های ضمن خدمت پیش بینی شده مطابق ضوابط اعلامی وزارت آموزش و پرورش موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی شوند. گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت مرتبط با امورتربیتی و مهارت‌های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته‌های غیر امورتربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای صدور مجوز برگزاری آزمون استخدام جدید آموزش و پرورش

  • ف
    فاطمه
    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
    سلام دانشجویانی که اواخر اتمام دوره کارشناسی هستند هم امکان شرکت دارند؟
    • د
      دبیری
      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
      سلام.صدور مجوزمیگن، یعنی دفترچه ش آماده ست فقط مونده منتشر بشه؟بعد منابع عمومی همین منابع آموزگاری هست؟
      • س
        سارا
        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
        سوال منم هست یعنی منابع عمومی ازمون دبیری همین... اموزگاریه؟
        دوباره بیایم کلی کتاب و منابع جدید بخونیم؟
        • پشتیبان سه
          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
          کاربر گرامی
          مطابق آخرین اخبار که در سایت درج شده است، آزمون دبیری و هنرآموزی احتمالا در انتهای خرداد و اوایل تیرماه برگزار خواهد شد می‌توانند در آزمون شرکت کنند.
          در حال حاضر مشخص است که دروس حیطه عمومی و اختصاصی آزمون دبیری با آزمون آموزگاری مشترک بوده و شما می‌توانید با تهیه بسته‌های حیطه عمومی و اختصاصی آمادگی خود را بالا ببرید:
          بسته حیطه عمومی
          ,
          بسته حیطه اختصاصی
      • M
        Mojtaba
        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
        پس دفترچه ازمون دبیری کی میاد
        • پشتیبان سه
          ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
          با سلام
          کاربر گرامی، یکی از خدمات پیشرو «ای استخدام» سرویس «گوش به زنگ» است.
          با خرید این سرویس در صورت انتشار خبر مهمی در این آزمون از طریق پیامک و تماس تلفنی به شما اطلاع داده خواهد شد.
          این سرویس حتی در شرایط قطعی و اختلالات اینترنت هم کار خواهد کرد.

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ