صدور بیش از ۴۰۰ مجوز «مشاغل خانگی» در خراسان شمالی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طی ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰ مجوز مشاغل خانگی در این استان صادرشده است.


به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ محمد اربابی با اشاره به صدور مجوز اشتغال خانگی در خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۰۰ مجوز مشاغل خانگی در شش ماهه نخست سال جاری در استان صادر شده است.
وی مشاغل خانگی را راهکاری کوتاه برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده‌ها دانست و افزود: قابلیت انجام این کسب‌وکار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد: مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کاسب و کار، بدون ایجاد مزاحمت، منجر به تولید یا عرضه کالا به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.
اربابی خاطرنشان کرد: از بین مجوزهای صادرشده در طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۶۴ مجوز به بانوان اختصاص داده‌شده که رشته‌های پرورش گوسفند و بز، دوخت لباس، گلیم‌بافی و قالیبافی بیشترین متقاضی را داشته است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ