شرکت ۱۲۲ نفر در آزمون قانون مشمولان تعیین تکلیف آموزش و پرورش در بوشهر

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ۱۲۲ مهارت آموز این استان در سری پنجم آزمون جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رضا درویشی در پایان روز نخست آزمون در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این آزمون که از امروز آغاز شد، یکم، دوم و سوم تیرماه همزمان با سراسر کشور به صورت حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر افزود: آزمون ویژه مشمولان قانون تعیین و تکلیف سری پنجم و جاماندگان سری‌های قبل در پردیس بنت الهدی صدر این دانشگاه برگزار می‌شود و حاضران در این آزمون بر اساس عناوین درسی مشخص شده، در آزمون کتبی چند گزینه ای و عملکردی شرکت می‌کنند.

وی توضیح داد: زمان آزمون برای هر گروه متناسب با تعداد سئوالات حدود ۵۰ دقیقه است که شامل ۳۰ سوال از محتواهای معرفی شده و ۲ سناریو موقعیت محور از دروس تخصصی و اخلاق حرفه‌ای است.
درویشی اضافه کرد: آزمون همه رشته‌ها بجز آموزش ابتدایی امروز و آزمون برای داوطلبان رشته آموزش ابتدایی بر اساس رزرو انجام شده در سامانه از تاریخ یک تا سه تیرماه برگزار می‌شود.
درویشی بیان کرد: شرکت کنندگان در صورت موفق نشدن در این دوره، می‌توانند حداکثر تا ۲ مرحله دیگر در آزمون‌های بعدی تا قبل از مهرماه شرکت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تاکید کرد: داوطلبان باید ۳۰ دقیقه پیش از آغاز آزمون با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه در محل آزمون حضور یابند.
وی گفت: آزمون جامع یا آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان، آزمون نهایی است که مهارت آموزان این دانشگاه و سایر مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش پس از گذراندن دو نمیسال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و فراگیری تخصص‌های لازم باید در آن شرکت کرده و قبول شده تا به طور رسمی وارد حرفه معلمی شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ