شرکت ۱۲۰۰۰ طلبه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۲ نظر

دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اعلام کرد: با پیگیری های متعدد زمینه شرکت طلاب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سه رشته به ۸ رشته ارتقا یافته و در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ هزار طلبه در آزمون شرکت و در نهایت تعداد ۴۴۳ نفر از این طریق جذب آموزش ‌و پرورش می شوند.


به گزارش ایسنا، علیرضا حاجیان زاده عملکرد این ستاد در نخستین سال از برنامه ۵ ساله همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله همکاریها حاصل بیش از یک دهه فعالیت این دو دستگاه بوده است گفت: مقدمات برنامه پنج ساله در سال‌ ۹۷ از جمله مطالعات اولیه، نیازسنجی و احصاء خواسته های آموزش و پرورش از حوزه های علمیه انجام و در ابتدای سال ۹۸ تصویب شد و سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اولین برش سالیانه آن جهت اجرا به بخش‌های ذیربط حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه دارای ۵ عنوان کلی و ۵۲ زیرفعالیت می‌باشد که عناوین کلی و زیر فعالیت های آن عبارتند از: سیاست ‌گذاری، مدیریت و برنامه ‌ریزی برای ارتقا و گسترش همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش از جمله توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه بوده و تاکنون ۸ مدرسه علوم معارف اسلامی توسط حوزه علمیه ایجاد شده است.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: با پیگیری های متعدد زمینه شرکت طلاب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سه رشته به ۸ رشته ارتقا یافته و در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ هزار طلبه در آزمون شرکت و در نهایت تعداد ۴۴۳ نفر از این طریق جذب آموزش ‌و پرورش می شوند.
مشاور عالی وزیرآموزش و پرورش گفت: در جلسات کارشناسی امکان بکارگیری حدود ۳ هزار روحانی برای تدریس در مدارس آموزش ‌و پرورش فراهم شده است و امید واریم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بخشی از افراد که عمدتا در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته حضور دارند به بدنه آموزش و پرورش بپیوندند.
دبیر ستاد همکاریها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آموزش و برنامه‌ درسی با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه های سال اول برنامه پنجساله بوده که در این خصوص نقد و بررسی و اعتبار بخشی کتب درسی در حال انجام است و مقدمات ارتباط صاحب نظران حوزه علمیه با گروه های برنامه ریزی درسی و تالیف کتب درسی نیز فراهم شده است. همچنین جذب، آموزش، توانمند سازی و ارتقای منابع انسانی از جمله برنامه هایی است که می توان به مواردی چون جذب طلاب در قالب خرید خدمات آموزشی نام برد که در سال تحصیلی آینده ادارات کل آموزش ‌و پرورش می ‌توانند بر اساس نیاز و در چارچوب ضوابط از ظرفیت طلاب مستقر در مناطق محروم و روستایی در امور آموزشی و تربیتی بهره مند شوند.
حاجیان زاده به ارتقای کیفی و کمی طلاب وظیفه در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سهمیه ۷۰۰ نفر طلاب وظیفه تکمیل شد و مقدمات جذب و بکارگیری ۲ هزار نفر در سال تحصیلی آینده فراهم شده است و برای انجام صحیح و کیفی این امر طرح جامع جذب و بکارگیری طلاب وظیفه تدوین و به جریان افتاده است.
وی افزود: با توجه به این که تعداد ۴۵۰۰ نفر از نیروهای شاغل در آموزش ‌و پرورش با مدرک تحصیلات حوزوی به عنوان معلم رسمی فعالیت دارند استفاده از این ظرفیت در حوزه تربیت دینی به عنوان یکی از منابع ماندگار محسوب می‌شود لذا برای ارتقای توانمندی‌های این مجموعه از همکاران،دوره آموزشی متناسب با نیازهای روز حوزه تربیتی برای آنان تدارک و اجرا می‌شود.

دبیر ستاد همکاریها در این خصوص به تدوین اساسنامه کانون روحانیون شاغل در استان‌ها اشاره کرد.

مشاور عالی وزیر در ادامه گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برنامه‌های متعددی برای ارتقاء توانمندی‌های معلمان، کارشناسان و اعضای کمیته‌های همکاری انجام گرفته از جمله تعریف دوره آموزشی مقدماتی « مهارت برگزاری جلسات گفتمان دینی و پاسخ‌گویی به شبهات دینی و اعتقادی» است که همکاران ما در این دوره‌ ها شرکت کردند.

وی برگزاری ۳۸۰۰ نشست علمی تخصصی معارف اهل‌ بیت ‌علیهم ‌السلام و نیز برگزاری دوره معارف مهدوی به صورت مجازی برای همکاران فرهنگی را از دیگر برنامه های اجرا شده در سال نخست برنامه پنج ساله همکاریها دانست.

حاجیان زاده همچنین شرکت ۳ هزار نفر از مبلغان فعال در آموزش‌وپرورش در دوره‌های آموزشی که توسط حوزه‌های علمیه برای ایشان برگزار شد و نیز برگزاری حدود ۲۰ هزار دوره آموزشی در مدارس برای اولیا دانش‌آموزان با موضوع سبک زندگی اسلامی بویژه حجاب و عفاف را از فعالیت های این ستاد دانست.

وی با بیان اینکه پژوهش در حوزه همکاری‌ها از دیگر فعالیت های سال نخست برنامه پنج ساله است افزود: تاسیس "مرکز پژوهشی تعلیم وتربیت ویژه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش" و تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه علمیه و برگزاری کرسی های نظریه پردازی تعلیم و تربیت از برنامه های شاخص در این بخش است که زیرساخت ها و مقدمات آن طی شده است.

مشاورعالی وزیر در ادامه به دیگر برنامه ها و فعالیت های ستاد همکاریها اشاره کرد و گفت: در بحث تبلیغ و امور تربیتی- فرهنگی، به منظور حضور نظامند طلاب در مدارس ماده واحده طرح تربیتی امین در حال طی فرآیند قانونی از جمله بررسی و تصویب در صحن علنی شورای عالی آموزش ‌و پرورش می ‌باشد ،اعزام حدود ۳۰ هزار مبلغ به مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی، و حضور ۴ هزار طلبه به صورت تمام وقت در مدارس محقق شده است ، همچنین فعالیت‌های متعددی برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان علاقمند به رشته علوم و معارف اسلامی انجام گرفته از جمله فعال شدن حوزه‌های علمیه برای مشارکت در تشکیل این مدارس، ایجاد حساسیت نسبت به کیفیت بخشی برنامه درسی و محتوای آموزشی این رشته در آموزش‌وپرورش، احصاء آمار داوطلبین این رشته از سامانه‌های مرتبط.

وی افزود: در برنامه سال تعداد ۳۰۰ هزار نفر ازدانش‌آموزان با هدف آشنایی با سبک زندگی اسلامی با علما و فضلای حوزه‌های علمیه نشست‌های صمیمانه برگزار می‌کنند و این مهمبا هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم با نظام آموزشی حوزه‌های علمیه که در آستانه انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی خود هستند اجرا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها در خصوص پیوند مسجد و مدرسه گفت: مسجد و مدرسه به عنوان پایگاه محلی در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی برای هم ‌افزایی و ارتقا کارایی و بهره‌وری خود نیاز به هماهنگی و همکاری دارند این برنامه بدنبال آن است تا ائمه جماعات مساجد در فعالیت‌های خود برای نوجوانان و جوانان نگاه ویژه‌ای داشته و بسترسازی مناسبی برای جذب آنان به مساجد داشته باشند و در سال ۹۹-۹۸بیست هزار مسجد هدف‌گذاری شده بود که البته تعطیلی مساجد و مدارس در نیمه دوم سال تحصیلی موجب توقف این مهم شد ولی زمینه را برای سال‌های آینده آماده کرده است.

حاجیان زاده در پایان افزود: ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و معلم که از اهداف سند تحول بنیادین می‌باشد، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی بخصوص حوزه های علمیه ، سازمان ها و موسسات پژوهشی و تبلیغی حوزوی ، مساجد به عنوان گسترده ‌ترین کانون های دینی ، تشکل های دانش آموزان مومن و انقلابی و رسانه ها می ‌باشد که به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث تقویت این جایگاه در جامعه خواهند شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای شرکت ۱۲۰۰۰ طلبه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • آ
    آفتاب
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۲۰
    با سلام .خواستم بپرسم که آیا قبولی در مصاحبه استخدامی سالهی قبل برای داوطلبین امتیاز حساب می شود یا خیر ؟ بنده 10 سال پیش یعنی خرداد89 در آزمون استخدامی برای رشته مشاوره .پذیرفته شدم .به مصاحبه هم دعوت شود .جواب مصاحبه این بود که با عرض تبریک شمت جز پذیرفته شدگاه ذخیره هستید .که قرار بود 40 هزار نفر استخدام کنند گفتن شما جز 40 هزار نفر هستید واصلا نگران نباشید سهیمه استان اصفهان از 600 نفر به 450 نفر کاهش پیدا کرده برای رشته ای که امتحان دادید .سهیمه محدود شد ولی اجازه استخدام برای ابتدایی وپرورشی داریم از همین نیروهای ذخیره واختلاف پذیرفته شدن با یکدیگر در حد چند دهم بود ولی به قول دادند که استخدام کنند وبعد از یک سال پی گیری .باز استخدام نکردند اما افرادی که می شنلاختم امتیازشان از من کتر بود یعنی خودشان امتیازشون قبلا گفته بودند .این افراد استخدام شدند. ولی بنده خیر .البته بنده هیچ سهمیه ایی که جز سهمیه های قانونی هست نداشتم والبته چند که امتیازشان کمتر بود آنها هم نداشتند ولی استخدام شدند. آیا سابقه قبولی من در مصاحبه 10 سال قبل می تواند در این آزمون به من کممک کند؟؟؟؟ آن زمان کارشناسی بود الان کارشناسی رشد و5 سابقه تدریس در چند موسسه غیر دولتی سپاس از راهنمایی شما
    • ا
      ایشالا حذف امتیاز بومی و جذب شایسته ترین ها
      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۰:۳۳
      آره حتما سابقه تدریس تون و دعوت به مصاحبه لحاظ میشه و نمره داره توی مصاحبه عزیز ولی به این معنی نیست که دیگه اگه بری مصاحبه تمومه خیر فقط تاثیر مثبت داره شاید در حد 10 نمره از 100 نمره مصاحبه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ