شرایط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ایثارگران اعلام شد

۳ نظر

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ایثارگران را ابلاغ کرد.
به گزارش بازارکار، در متن بخشنامه ابلاغی علی الهیار ترکمن آمده است که با عنایت به بخشنامه ۲۵ آذر ۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور به انضمام قانون تفسیر بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه کشور در ارتباط با نحوه صدور احکام رسمی مشمولان قانون مزبور و با رعایت مفاد بخشنامه صدرالذکر و مواردی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.


مشمولیت بخشنامه چه کسانی هستند؟
۱- مشمولین قانون عبارتند از کارمندان ایثارگری که در زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه کشور و تا تاریخ ۲۹ اسفند ۹۵ در یکی از حالات پیمانی، قرارداد کار معین و یا قرارداد موقت کارگری، دارای حکم کارگزینی و یا قرارداد مستقیم بوده و هم اکنون نیز شاغل وزارت متبوع باشند.

- نیروهای ایثارگری که به صورت قرارداد موقت و بر اساس قانون کار در دستگاه‌های اجرایی کشور به کارگیری شده اند، در چارچوب قانون کار جمهوری اسلامی ایران به قرارداد دائم تبدیل وضع می‌یابند.

- با امعان نظر به مفاد قانون استفساریه و نظریه مورخ ۱۶ آذر۹۹ دیوان عدالت اداری و نامه مورخ ۱۹ آذر ۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور، نیروهای شرکتی مشمول قانون فوق نیستند.

۲- ایثارگران مشمول ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجم توسعه کشور عبارتند از:

الف: ایثارگران سهمیه بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت، پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب: ایثارگران سهمیه پنج درصد (۵ درصد) شامل رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تائید مدت حضور داوطلبانه در جبهه‌ها عبارتند از معاونت نیروی انسانی هر یک از رده‌های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود، معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل و معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

۳- پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی برای انتصاب افراد وجود داشته باشد. در صورت‌عدم وجود پست بلاتصدی مناسب برای افراد مشمول، می‌توان از طریق سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور» نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پستهای سازمانی اقدام کرد.

۴- ایثارگران مشمول قانون برای انتصاب در پست‌های مشاغل تخصصی، می‌بایست دارای شرایط احراز شغل مربوطه از حیث مدرک تحصیلی باشد.

۵- ارائه گواهی ایثارگری

۶- رعایت شرایط عمومی استخدام و وجود مجوز بکارگیری فرد در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجم توسعه کشور

۷- اخذ تاییدیه گزینش رسمی - قطعی

۸- ثبت اطلاعات و مستندات مشمولین برای دریافت شماره مستخدم در سامانه کارمند ایران

۹- تاریخ اجرای بخشنامه، پس از ارائه درخواست متقاضی و از زمان صدور موافقت هسته گزینش مبنی بر تائید صلاحیت فرد برای استخدام رسمی – قطعی می‌باشد.

۱۰- نظارت و مسئولیت بر حسن اجرای قانون و بخشنامه مزبور بر عهده مدیر کل استان خواهد بود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای شرایط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ایثارگران اعلام شد

  • م
    میثم
    ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
    سلام آخه
    چراشامل نیروهای شرکتی نمیشه یعنی چی اح؟
    من فرزندجانباز50درصدم چون شرکتی هستم شامل نمیشه
    • ش
      شعبانی
      ۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲
      با سلام پدرم به مدت بیست و سه روز در منطقه جنگی بوده و به مدت شش ماه هم قبل از رفتن به منطفه جنگی به صورت داوطلبانه بع خاطر جنگ رفته بود که اون شش ماه رو بردنشون تهران دژبان مرکز ارتش کد 951 کارشون اونجا پشتیبانی اسرای جنگی و ... بود آیا این رو اعمال میکنند ؟؟؟ این شش ماه دوره احتیاط پدرم بود از اونجا بردنشون بعد جنگ میشه لطفا به ایمیلم جواب بدین اجرتون با سید الشهدا
      • س
        سعید
        ۲۴ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۵۷
        سلام آیا کسانی ک تازه مشغول به کار شدن و کارمندی هستن شامل این بخشنامه میشن؟
        من دوماهه در آتش نشانی مشغول به کار شدم
        آیا تبدیل وضعیت میشم؟
        لطف کنید راهنمایی کنید با تشکر

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ