سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس کمبود دارد

۵ نظر

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: کمبود ۱۱ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است که باید با برنامه‌ریزی و متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی در این استان برطرف شود.

به گزارش ایسنا صباغی در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های است که بیشترین مشکل در حوزه نیروی انسانی را دارد.
وی به رشد جمعیت دانش آموزی در استان اشاره کرد و ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر رشد موالید در کشور رتبه سوم را دارد و سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش آموز در این استان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

صباغی گفت: اگر برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلند مدت وجود نداشته باشد، تا سال ۱۴۰۵ با ۱۸ هزار کمبود نیرو و ۲۷ هزار کلاس درس روبرو خواهیم بود.

وی به توجه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان بر تامین نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: امسال ۳۰۴۱ نیرو از آموزش و پرورش استان خارج و ۵۶۰۷ نیروی جدید وارد این مجموعه می‌شوند که در مقایسه با سال‌های قبل تراز نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مثبت شده است.

صباغی خاطر نشان کرد: در آزمون استخدامی جدید که ثبت نام آن از مرداد ماه آغاز خواهد شد نیز آموزش و پرورش استان سهمیه جذب ۳۵۴۳ نیرو را گرفته است. همچنین سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان استان نیز ۱۸۱۷ نفر است.

وی با بیان اینکه در زمینه ماندگاری نیروها به شهرستان‌ها و مناطق تفویض اختیار شده است، تصریح کرد: از ۳۱۹ متقاضی تغییر مقطع، با درخواست ۱۶۰ مورد موافقت شده است.

صباغی افزود: ۸۱۹ درخواست انتقالی خارج از استان و ۲۷۶۴ درخواست انتقالی درون استانی در سامانه نقل و انتقالات ثبت شده که در حال بررسی است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس کمبود دارد

  • *
    **
    ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۳۵
    تشکر.ای کاش اینم میدونستیم امسال دبیری معارف یا امور تربیتی میخوان یا نه؟
    • ن
      ناشناس
      ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸
      بخونید بالاخره احتمالش هست که شهرتون بخواد. اونم نخواد، شهرای دیگه میخوان
    • ک
      کارنامه سبز
      ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶
      کاش در مورد ظرفیت آذربایجان غربی هم یه خبری بشه.منتظریم.
      • *
        **
        ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
        چرا درمورد تعداد کمبود معلم استان خوزستان حرفی زده نمیشه؟ هر روز به این امید وارد سایت میشم که یه خبری هم از استان خوزستان بدید
        • س
          سعید
          ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
          سلام. 2768 نفر سهمیه استخدامی امسال خوزستان هست که پارسال هم 2758 نفر بود.

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ