سه ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگران در استان البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: استان البرزسه ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر دارد که یکی از آن ها خانه آیت الله طالقانی است که سعی می کنیم زمینه های بازدید عمومی از این بنا را فراهم کنیم.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس از البرز، حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: این استان دارای سه ظرفیت بزرگ از جمله خانه آیت الله طالقانی، خانه احمد شاملو و خانه دکتر محمد مصدق برای جذب گردشگران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: منزل آیت الله طالقانی در طالقان، منزل احمد شاملو شاعر نامدار در شهرستان فردیس و منزل دکتر محمد مصدق در احمد آباد شهرستان نظرآباد، هر یک از جمله مقاصد جذاب گردشگری محسوب می شوند و بازدید از این موقعیت های تاریخی و فرهنگی علاقمندان بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه ما مخالف بهره برداری های ناصواب و پرداختن به حاشیه سازی های سیاسی مرتبط با دکتر مصدق هستیم، اظهار کرد: برخی از کسانی که به دنبال بهره برداری از شخصیت مرحوم مصدق هستند با افکار، عقاید و باورهای دینی وی هماهنگی ندارند.
حجت الاسلام و المسلیمن صابری عنوان کرد: در کشور ایران مرحوم مصدق را به عنوان یکی از پرچمداران مبارزه با استعمار می شناسند اما امروزه مشاهده می شود افرادی که در خدمت استعمار هستند با سوء استفاده از نام مصدق به بهره‌برداری‌های سیاسی می پردازند.
وی افزود: مهمترین اقدام دکتر مصدق که موجب شهرت او نیز شد، آزاد‌سازی صنعت نفت از یوغ استعمار انگلستان و ملی کردن آن بود که به همین جهت هم مورد محاکمه قرار گرفت و تا آخر عمر در حبس خانگی به سر برد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اذعان کرد: برخی افراد که انجام مناسک حج را به سخره گرفته و می گویند ما پول خود را به عرب ها نمی دهیم، سنگ شخصیتی را به سینه می زنند که در وصیت نامه خود توصیه می کند حج انجام نشده اش را مرحوم آیت الله طالقانی به نیابت از وی انجام دهد بنابراین حاشیه‌سازی ها بر خلاف عقاید و افکار مرحوم دکتر مصدق بوده و هست.
حجت الاسلام و المسلیمن صابری گفت: تلاش می کنیم تا شرایطی فراهم شود که مانعی برای بازدید های عمومی از خانه دکتر مصدق به عنوان برگی از تاریخ معاصر وجود نداشته باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ