سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام پرداخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی، گفت: سهم اشتغال روستایی از ۳ به ۲۵.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد شریعتمداری در نشست مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستائیان و عشایر گفت: منابع اشتغال روستایی و عشایری با نرخ‌های ۴، ۶ و ۱۰ رصد برای مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص می‌یابد.
وی همچنین گفت: از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه روستایی و عشایری برای اشتغال به مناطق روستایی و عشایری و نیز شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت شده است.
این روند سبب شده است سهم اشتغال روستایی از اشتغال ملی از ۳ درصد به ۲۵.۳ درصد افزایش یابد که این امر باعث ماندگاری جمعیت در روستا، جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است، این طرح همچنان ادامه دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای برخورداری از نظام حمایتی و بیمه‌ای اجتماعی روستائیان از ۱۵ سال قبل با تدبیر دولت وقت صندوق بیمه روستائیان و عشایر تشکیل شد و هدف هم افزایش ضریب نفوذ بیمه در روستا‌ها و عشایر و کمک به ماندگاری جمعیت و اشتغال و همچنین امید به بازنشستگی و حمایت برای دوران از کارافتادگی برای روستائیان است.
شریعتمداری همچنین گفت:‌ دولت تلاش کرد منابع صندوق روستایی و عشایر را صیانت کند و در این زمینه مجموع دارایی‌های این صندوق از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر افزایش یافته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای صیانت از منابع صندوق روستایی و عشایر و جلوگیری از نوسان بازار، کمیته‌های سرمایه گذاری در این صندوق تشکیل شده است تا از سرمایه صندوق که متعلق به روستائیان است، حفاظت شود.
وی گفت: در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق روستایی و عشایری طرحی تهیه شده است و بر اساس آن برای همه کسانی که در یک سطح قرار دارند عدالت برقرار می‌شود و همسان سازی حقوق و مستمری‌های آنان انجام خواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ