سقف اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان برداشته شد

۵ نظر

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس تفسیر معاونت قوانین مجلس و ابلاغ آن برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، سقف اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان در حکم کارگزینی آن‌ها برداشته شد.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قبلا مجلس قانونی درباره اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان تصویب کرد که در مرحله اجرا تفسیر به گونه‌ای بود که تنها «تا دو مدرک تحصیلی» فرهنگیان در حکم کارگزینی آن‌ها اعمال شود؛ یعنی برای فردی با مدرک فوق دیپلم، فقط دو مدرک لیسانس و فوق لیسانس لحاظ شده و برای او مدرک دکترا اعمال نمی‌شد.

وی ادامه داد: بعد از آن معاونت قوانین مجلس بر روی بخشنامه وزارت آموزش و پرورش تفسیری انجام داد و اعلام کرد که بر اساس قانون مصوب مجلس و مذاکرات صحن علنی و رای مجلس، باید «سقف اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان» برداشته شود لذا با این تفسیر اگر فرهنگیان مدارک تحصیلی از دیپلم تا دکترا داشته باشند، مدرک تحصیلی آن‌ها در هر چهار مقطع در حکم کارگزینی‌شان اعمال می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با این توضیح مجدد که دیگر «اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان سقفی ندارد» افزود: طبیعتا مدرک تحصیلی که در هر مقطعی در حکم کارگزینی اعمال شود باعث افزایش حقوق هم خواهد شد؛ باید وزارت آموزش و پرورش این تفسیر قانونی را اجرا کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای سقف اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان برداشته شد

  • ن
    نوریان
    ۱۰ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۱۹
    سلام لیسانسم ریاضی،دبیری،فوق لیسانس مدیریت بازرگانی،آیاراهی برای
    اعمال مدرک هست یاخیر؟
    • م
      معلم
      ۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵
      سلام! من لیسانس مدیریت دولتی دارم و ریاضی تدریس میکنم درکل آچارفرانسه بودم،ارشد تاریخ و فلسفه آموزش وپرورش گرفتم،متاسفانه میگن اعمال نمیکنیم ،پس چطور میگن اعمال مدرک بدون محدودیت!؟منطقه جالق _سیستان وبلوچستان
      • ی
        یاور فراقی
        ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳
        با سلام و خسته نباشید.
        من مدرک لیسانس معماری دارم و دارم ارشد ادبیات میخونم.
        میخواستم بدونم آبا مدرک غیرمرتبط اعمال خواهد شد یا نه؟!
        ممنون
        • م
          محمدی
          ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲
          تا الان خواب بودید عده ای فرهنگی را به پای عدم اعمال مدرک سوم به عزا کشاندید اگر عدم محدودیت اعمال مدرک 26 تصویب شد و حکم حقوقی را دو روز بعد یعنی 28 آبان صادر نمودید چرا اعمال مدرک را در حکم ها ثبت نکردید الله العلم
          • م
            محمدی
            ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
            رتبه بندی رتبه یک رو انجام دادید پس جرا؟ اعمال مدرک رو لحاظ نکرده اید هی مرتب دم از عدم محدودیت اعمال مدرک میزنید پس کجاست بنده دو سال مدرک گرفته ام به اندازه ظهور حضرت مهدی (عج) برای اعمال مدرکم انتظار کشیدم وزیر آپ خودش مدرک غیرمرتبط دارد اعمال میشود ولی ما برده او هستیم نباید چون او شاخی اضافه دارد.

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ