سال آینده ۸۰ میلیارد تومان وام دانشجویی پرداخت می شود

دولت دوازدهم در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور از مجلس شورای اسلامی اجازه خواست که در سال آینده ۸۰۰ میلیارد ریال(۸۰ میلیارد تومان) به صندوق های دانشجویی برای پرداخت وام اختصاص یابد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، رییس جمهوری چهارم دی ماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۸ را تشریح و آن را به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد؛ در این میان آموزش عالی و پژوهش نیز یکی از مهمترین بخش های کشور است که با توجه به قوانین بالادستی و سندهای چشم انداز باید ایران را تا سال ۱۴۰۴ به رتبه اول تولید علم در منطقه تبدیل کند.
دولت از مجلس در بند الف تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور اجازه خواسته است که به دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری با تصویب هیات های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۷ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک ها اقدام کنند و درجهت تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خود و با اولویت احداث خوابگاه های متاهلین موضوع بند (پ) ماده ( ۱۰۳ ) قانون برنامه ششم توسعه استفاده نمایند و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.
همچنین صندوق های رفاه دانشجویان در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی مکلف می شود نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در فعالیت های خود به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد احداث خوابگاه های متاهلین اقدام کند.
در بند ب همین تبصره و در صورت تصویب نمایندگان مجلس، صددرصد( ۱۰۰ %)وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ به صندوق های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق های مزبور اختصاص می یابد.
وجوه مذکور تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال پس از واریز به خزانه داری کل کشور به صندوق های مربوط برگشت داده می شود .تا براساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت های رفاهی دانشجویی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ