زمینه اشتغال ۵۶ درصد از زندانیان خلخال فراهم شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره زندان خلخال گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان زندان ، زمینه اشتغال به کار ۵۶ درصد از زندانیان این شهرستان فراهم شده است.

رستم ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر فراهم شدن زمینه مهارت‌آموزی زندانیان در رشته‌های مختلف مهارتی هم‌اکنون ۶۰ نفر از زندانیان محکوم به تحمل حبس در زندان این شهرستان در حوزه‌های مختلف خیاطی ،معرق چوب ، فرش‌بافی و چرم‌دوزی مشغول کار و کسب درآمد و دریافت دستمزد روزانه در دوران محکومیت خود در داخل زندان هستند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی زندانیان در زمان محکومیت اظهارکرد: این امر علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان زندان ، زمینه اشتغال پس از آزادی از زندان را فراهم می‌کند.

رئیس اداره زندان خلخال از تلاش برای بهبودی زندانیان معتاد از دام اعتیاد در دوران محکومیت و حضور در زندان خبر داد و گفت: در این خصوص واحدهای پیشگیری ، غربالگری اعتیاد و متادون‌درمانی زندانیان معتاد فعالیت دارند.

او افزود: علاوه بر فعالیت سه واحد یاد شده برای نجات زندانی از دام اعتیاد برنامه‌های مختلف مهارت‌های زندگی ، مشاوره‌های روانشناسی اعتقادی و اخلاقی ، بازپروری و پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان معتاد بهبود یافته به حال قبلی برای زندانیان معتاد در داخل زندان خلخال بصورت مستمر اجرا می‌شود.

ناصری اهدای کمک‌های مالی نقدی و توزیع بسته‌های معیشتی غذایی و بهداشتی در بین خانواده زندانیان بی‌بضاعت و معتاد با همکاری انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال را از جمله برنامه‌های مستمر زندان برای پیشگیری از وارد شدن خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به خانواده زندانیان و همچنین جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطر و تهدید آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ