زمان مجدد ثبت نام آزمون ارشد اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان جا مانده از ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ از ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۶ بهمن تا روز چهارشنبه اول اسفند فرصت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مرحله اول ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در شش گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته امتحانی برای تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۱۶ آذر ماه ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز یکشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۷ پایان پذیرفت.
وی در ادامه تصریح کرد: هر یک از داوطلبان علاقمند به ثبت نام برای شرکت در این آزمون باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین سایر مقررات مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ باشد. در مرحله اول ثبت نام ۴۵۴ هزار و ۷۳۳ نفر ثبت نام نموده‌اند که از این تعداد ۲۳۶ هزار و ۱۱ نفر زن و ۲۱۸ هزار و ۷۲۲ نفر مرد می‌باشند. به عبارت دیگر ۵۱.۹۰ درصد داوطلبان زن و مابقی مرد هستند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام برای شرکت در ۹ کد رشته امتحانی علاوه بر ۱۳۱ کد رشته و همچنین برگزاری آزمون کد رشته امتحانی مذکور توسط ارگان‌های ذیربط با هماهنگی و نظارت کامل سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود.
دکتر توکلی گفت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای داوطلبانی که از تاریخ ۱۶ آذر تا ۲۵ آذر ماه ثبت نام نموده‌اند ترتیبی اتخاذ گردیده که اطلاعات ثبت نامی آنها از روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شود. داوطلبان مذکور می‌توانند با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و یا اطلاعیه‌های منتشره این سازمان از روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۷ تا روز چهارشنبه اول اسفند ماه ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود و در صورت نیاز نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
وی تاکید کرد: به منظور همراهی با داوطلبانی که در مدت مقرر نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور اقدام ننموده‌اند ترتیبی اتخاذ گردیده که این دسته از متقاضیان نیز از روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۷ تا روز چهارشنبه اول اسفند ماه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مفاد اطلاعیه‌های منتشره این سازمان با مراجعه به سایت سازمان و خرید کارت اعتباری مرحله دوم ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام کنند. بدیهی است پس از پایان مدت مرحله دوم ثبت نام آمار نهایی تعداد داوطلبان ثبت نام کننده اعلام خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ در شش گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته امتحانی و همچنین اولین مرحله بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه پنجم و جمعه ششم اردیبهشت ماه ۹۸ در حوزه‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ