رویه جذب و گزینش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان اصلاح شود

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان دقت کافی صورت نگرفته است و باید رویه جذب و گزینش اصلاح شود، نباید به بهانه جذب نیروی بومی، نیروهای ضعیف وارد بدنه آموزش و پرورش شوند.

ایسنا/چهارمحال و بختیاری احمد راستینه ۱۲ خردادماه در کمیته استانی هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هیچ مسئ له‌ای نمی‌تواند جای تعلیم و تربیت را در جامعه بگیرد، اظهار کرد: تاخیر بیش از یکساله در برگزاری جلسه این کمیته جای گلایه دارد و باید این جلسات به‌صورت مستمر برگزار شود، زیرا از برنامه عقب هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش سهمیه جذب در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری یک مطالبه جدی است، عنوان کرد: اگر زیرساخت‌های لازم از جمله فضا و نیروی انسانی تامین شود، افزایش سهمیه جذب دانشجو معلم به راحتی امکانپذیر است و می‌توان در این حوزه اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل تخصیص زمین برای احداث طرح جامع دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری پس از گذشت چند سال هنوز حل نشده است، گفت: استاندار باید فورا دستور دهند تا مشکل تملک زمین حل شود تا بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

راستینه با تاکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، بیان کرد: کم‌کاری مسئولان موجب شده است تا مطالبات معلمان به خیابان کشیده شود، معلمان باید تکریم شوند، صدا و سیما برنامه‌های متعددی در این خصوص تهیه کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید رکن اساسی در سیاست‌گذاری مسئولان باشد، معلمان باید چشمه جوشان در تربیت نسل انقلابی در آینده باشند، متاسفانه در جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان دقت کافی صورت نگرفته است و باید رویه جذب و گزینش اصلاح شود، نباید به بهانه جذب نیروی بومی، نیروهای ضعیف وارد بدنه آموزش و پرورش شوند.

وی تصریح کرد: منافقان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی نباید جایی در بدنه آموزش و پرورش داشته باشند، معلمان باید به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند، دانشگاه فرهنگیان برنامه تربیتی و پرورشی برای تربیت دانشجو معلمان داشته باشد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ