رفع کمبود نیروی متخصص صنایع استان بوشهر با توسعه آموزش مهارتی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: رفع کمبود نیروی متخصص صنایع استان بوشهر با توسعه آموزش مهارتی محقق می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر دوشنبه در آئین امضای تفاهم همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی را در دانشگاه‌های استان بوشهر به عنوان یک اولویت در دستور کار داریم.
وی با اشاره به تفاهم انجام شده برای راه‌اندازی مدرسه کسب و کار در دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: این مدرسه در راستای توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان و ارتقای مهارت آنها ایجاد می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تلاش برای رفع نیازهای آموزشی بازار کار خبر داد و اضافه کرد: رفع کمبود نیروی متخصص صنایع استان بوشهر با توسعه آموزش مهارتی محقق می‌شود.
وی از اهداف این تفاهم همکاری با استفاده از ظرفیت های علمی و امکانات عملی و اجرایی طرفین به منظور ارتقای کیفیت دوره های آموزشی مدرسه کسب و کار اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنعت و جامعه از دیگر اهداف است.
دراهکی با بیان اینکه آموزش‌های تئوری رافع نیازهای بازار کار نیست، ادامه داد: دستیابی به اهداف بلندمدت کشور در خودکفایی نیازمند توجه به موضوع مهارت‌آموزی و پرکردن خلا نیازها است.
وی با تاکید بر تلفیق دانش با مهارت در بین قشر دانشگاهی، خاطرنشان کرد: برای مرتفع کردن مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور و به طبعه آن استان بوشهر، به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین حرکت می کنیم.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ