رفع مشکل احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به زودی

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: با بررسی مجدد احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی ، این مشکل به زودی رفع و احکام جدید صادر می شود.

علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص بررسی مجدد احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان سایر سطوح گفت: در حال حاضر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین مسئولان سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی مجدد حکم حقوقی متناسب سازی بازنشستگان سایر سطوح هستند و به زودی این موضوع نهایی و حکم‌ها اصلاح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرمول متناسب سازی همان فرمول گذشته است، گفت: این فرمول در مورد بازنشستگان حداقل بگیر اجرایی شد اما متاسفانه برای بازنشستگان سایر سطوح مشکلاتی ایجاد شد که قرار است برطرف شود.

دهقان کیا با تاکید بر اینکه بازنشستگان حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه کار در حال حاضر حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: باید حقوق متناسب سازی شده بازنشستگان سایر سطوح را با حقوق اسفند محاسبه می‌کردند اما به دلیل مشکلات نرم افزاری، حقوق تیرماه آنان محاسبه شده است و همین باعث بروز اشکالاتی در احکام حقوقی آنان شد که رفع این موضوع در دست بررسی است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ادامه داد: بازنشستگان حداقل بگیر مشکلی در دریافتی‌هایشان نداشتند اما اگر ایرادی در احکام برخی از بازنشستگان وجود دارد باید به شعب تامین اجتماعی مراجعه و آن را رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه به حقوق بازنشستگان سایر سطوح ۲۶ درصد به اضافه ۲۴۶ هزار تومان به علاوه ۸۱۵ هزار تومان سایر مزایا اضافه می‌شود، گفت: سایر مزایا بدون حق اولاد حدود ۷۱۵ هزار تومان می‌شود و این فرمول برای افزایش دستمزدها برای سال ۱۴۰۰ بود.

به گفته این مقام مسئول چنانچه کانون عالی بازنشستگان و همچنین سازمان تامین اجتماعی به نتیجه قطعی برسند به سرعت احکام صادر و فرمول نهایی برای اجرایی شدن حقوق متناسب سازی بازنشستگان سایر سطوح اعمال می‌شود.

دهقان کیا خاطرنشان کرد: سال گذشته یک بازنشسته با ۳۰ سال سابقه، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد اما امسال حقوق او به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ