رفع ایراد استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس

۹۸ نظر

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از رفع ایراد استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس برای استخدام نیروهای نهضتی و حق التدریس خبر داد.


سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون به موضوع رفع ایراد "استفساریه استخدامی مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس" اعاده شده از شورای نگهبان اخصاص داشت.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی تماس تلفنی و هماهنگی صورت گرفته با نماینده شورای نگهبان، ایراد این شورا به استفساریه برطرف و طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان برای تصویب در صحن به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد.

وی اضافه کرد: این طرح قطعا در مجلس دهم به تصویب خواهد رسید و نیروهای حق التدریس و نهضتی از این بابت نگرانی نداشته باشند؛ با پیگیری‌های به عمل آمده طرح استفساریه فردا یا نهایتا هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دستور کار بعدی نشست امروز در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌های سراسر کشور بود که موانعی برای فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است؛ در این راستا با دعوت از معاون پژوهشی وزارت علوم و نمایندگانی از دیوان محاسبات مجلس هماهنگی‌های لازم به عمل آمد تا مسیر پژوهشی در دانشگاه‌ها به ویژه برای هیات علمی با سهولت بیشتری همراه باشد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹۸ نظر برای رفع ایراد استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس

  • غ
    غ.م.ز.
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
    سلام.قرار بود مهر 98 کلاسهای آموزشی به مدت یکسال شروع بعدشم مشغول تدریس بشیم ولی با این اعتراضات کار به جای نرسید ونخواهد رسید چهار ماه دیگه مهر99 میشود واین داستان همچنان ادامه دارد...‌
    • م
      محمد
      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲
      من فکر میکنم همه سرکار باشیم
    • م
      مجید
      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۰۷
      دوستانی که امسال حق تدریس شدن اگه آشنایی دارید یا به هرطریقی که میتونید اعتراضتون رو نسبت به تاخیر در استخدام پیمانی اعلام کنید. دانشگاه چی شد؟ 80 درصد دروس که مجازی هست پس چرا شروع نمیشه؟ !
      اونا که بدشون نمیاد ما سال بعد هم مفتی کار کنیم.
      با این اوصاف گروه های بعدی هم با تاخیر میان سر کار
      و استخدام به بعد 1400 میکشه.
      خلاصه بفکر باشید زندگی با ماهی 1 تومن نمیچرخه.
      • م
        مهدی
        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۰:۲۸
        دقیقا
        • غ
          غیر مستمر هرمزگان
          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸
          اگه اینجوری بشه سال بعد سخت تر از امسال میشه
        • م
          مریم هوتی
          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
          سلام ازاستخدامی و تعیین تکلیف کردن ،خلاصه همون تبدیل وضعیت کردن معلمان حق‌التدریس‌ بصورت پیمانی چیشد کسی دراین زمینه اطلاعی داره باخبرم کنه
          • غ
            غیر مستمر
            ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
            اینها که سندمالی دارن مشکلی ندارن
          • س
            ساحل
            ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
            بابا انقد خودتون و اذیت نکنین استخدام کجا بود زهی خیال باطل ما هنوز تو پروژه کرونا هستیم کی ما رو به یاد میاره شماها چرا انقد ساده این آخه، باهم دعوا نکنین تحصیل کرده های زحمتکش ایران زمین.
            • M
              Morteza
              ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
              خسته نباشید همه فرهنگی .....افرادی با تحصیل کرده ......اونوقت اومدید همدیگر می کوبید آفرین ......دو الی سه سال یا بیشتر باید از وقتون و عمرتون با کمترین حقوق صرف کنید به امید استخدام .....شما که در تدریس هیچ چیز از یک معلم رسمی کم نمی گذارید ....به جای اینکه همدیگر به کم کاری .کم لیاقتی و هر گروه خود را به اولویت استخدام دانستن برید از حق خودتون دفاع کنید ....همه چهار گروه استخدامی از امتیاز مساوی در استخدام برخوردارند .پس دست اتحاد ببندید .بروید صداتون به بالا دستی ها برسانید که سریعتر تعیین و تکلیف بشید تا زمانی که دست رو دست بگذارید به امید این اینکه چی میشه کسی دلش برایش شما ها نسوخته .....پس احترام همدیگر نگه دارید و با هم شعار استخدام و تعیین تکلیف شدن سر بدید .در غیر اینصورت این اختلاف مانع از استخدام همه گروهها خواهد شد .موفق باشید
              • م
                مهدی
                ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
                شما خودت کجای داستانی ؟
                • آ
                  آیلین
                  ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
                  ممنون آقامرتضی این حرف روواقعابه جا گفتی،هنوز یک نفرهم تعیین تکلیف نشده بچه هاالکی اعصاب خودتون رو خوردنکنین به امیداستخدام همه ی چهارگرو
                  • E
                    E.V
                    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
                    شما که روز چهارشنبه گذشته کامنت گذاشتی و گفتی " افرادی که از سال 94 جذب آموزش و پرورش شدند از سوابق بیشتری برخوردارند در اولویت استخدام هستند.. " حالا چی شده امروز میگی "همه چهار گروه استخدامی از امتیاز مساوی در استخدام برخوردارند" و بقیه گروه ها رو دعوت به اتحاد میکنی. دوستان از یک طرف خودشون رو گروه اصلی میدونن که باید در اولویت استخدام باشن و بقیه گروه ها باید چند سال حق التدریس باشن و بعد استخدام بشن چرا ؟ چون این دوستان هم چند سال حق التدریس بودن و از طرف دیگه اتحاد همه گروه ها رو می خوان تا کمک کنن و استفساریه دوستان تایید بشه. جالب من سرباز معلم یا نهضتی یا حق التدریس که پروندمون تایید شده باید بیاییم کمک کنیم تا استفساریه رای بیاره تا بر اساس همون استفساریه دوستانی که پروندشون تایید نشده و مشکل سند مالی دارن نهایتا تایید بشن و بعد مدعی بشن که اولویت استخدام با اون ها است و بقیه گرو ها باید برن ته صف چرا؟ چون دوستان از 94 حق التدریسن؟ حالا هرچی ما میگیم بابا جان آیین نامه میگه سوابق تا 92 حساب میشه. یا مثلا استدلال میکنن "پیش دبستانیها قبل از غیر مستمرها برا تعیین تکلیف مصوب شدن" !!! ادم میمونه چی بگه والله؟ هرچند به نظر من استفساریه اول تا آخر بالاخره به صحن علنی میره و رای میاره حتی اگر کار بکشه به مجلس بعدی علتش هم اینکه این استفساریه در دستور کار قرار داره نمیشه که بی دلیل از دستور کار خارج بشه. ولی دوستانی که فعلا کارتون گیر استفساریه است امیدوارم هرچه زودتر استفساریه توی همین مجلس رای بیاره و کار شما هم درست بشه اما این درست نیست که به هر نحوی می خواهید خودتون رو بندازید جلو. یک ایین نامه ای اومده طبق اون امتیاز بندی بشه و اولیت مشخص بشه در شرایط عادلانه.
                    • م
                      مهدی
                      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۰:۳۱
                      اوناییکه مشکل قانونی ندارن باید پیگیر تبدیل وضعیت باشیم اگه صداها بلند شه یه تکونی میدن کا مون حل میشه ،دیگه از هر لحاظ مشکل نداریم حتی شیوه نامشم بهمن ماه فرستادن استانها
                      • M
                        Morteza
                        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
                        من همیشه حرف به دلیل و منطق زدم خواه به مزاح دوستان خوش بیاد یا بد بیاد حرف مو میزنم ..در پیام قبلی هم گفتم همه دوستان از امتیاز مساوی برخوردارند در استخدام ولی مسلما نیروی که 2 الی 4 سال تدریس میکن با نیروی که سال 98 جذب شده با سابقه بیشتر حتما در اولویت استخدام ...منظورم من این که چه نیرو غیرمستمر چه نیرو خدماتی یا پیش دبستانی همه بر حسب امتیازبندی استخدام خواهند شد چه بسا نیروی خرید خدمات یا پیش دبستانی که سال 94 استخدام شدن و سوابق بیشتری نسبت به یک نیرو غیر مستمر که سال 98 استخدام شد حتما با توجه به سوابق در اولویت استخدام ‌......البته همه چیز بستگی به تاییدیه استفساریه داره .......همه گروهها برحسب سوابق فرم امتیاز پر میکن هر کس از امتیاز بیشتری برخوردار باشد در اولویت استخدام .....
                        • M
                          Morteza
                          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷
                          آیا در فرم امتیاز بندی نوشته که جنابعالی که حق التدریس غیر مستمر یا نهضتی هستید از بقیه گروه از امتیاز بیشتری یا در اولویت استخدام هستید اگر نوشته یه مدرک به من نشان بدید ........پس چرا بقیه به چالش می کشید ....
                          • E
                            E.V
                            ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
                            آیا در فرم امتیاز بندی یا بالاتر از اون آیین نامه استخدام نوشته سوابق بعد از 92 امتیازی داره ؟؟؟ یا اتفاقا برعکس نوشته سوابق تا قبل از 92 امتیاز داره؟ امیدوارم حرفم به مذاق شما بد نیومده باشه.
                            تفرقه ای که بین گروه ها افتاده و باعث به تعویق افتادن اجرای طرح استخدام شده دقیقا بعلت همین خواسته ای غیر منطقی پیش دبستانی ها و شرکتی ها است که می خواهن برای سوابق بعد 92 خودشون امتیاز قائل بشن و بیان اول صف استخدام همین و بس وگرنه باز هم میگم بقیه گروه ها خدای نکرده بخیل نیستن که شما هم استخدام بشید.
                            • م
                              مهدی
                              ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
                              مستر مرتضی شما از کدوم گروهی ؟؟؟؟؟ تو چیکاره ای ؟؟؟؟ شده یه حرفت درست ار آب دربیاد تابستونم واست خودت از همکارانه ادارات کل میگفتی برخلاف گفته جنابعالی کارمونم درست شد خسته نشدی برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                          • پ
                            پیش دبستانی 87_88 تبریز
                            ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۵۲
                            باهاتون موافقم آقا مرتضی.
                            ممنونم که نیتتون اتحاد دادن به گروهه.
                            واقعا تو این شرایط سخت اقتصادی فقط استخدام گره گشاست با ماهی یک میلیون مگه میشه زندگی گذروند،بالاخص کسایی که سرپرست خانواده هستن.
                          • پ
                            پیش دبستانی 87_88 تبریز
                            ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
                            این گزینش و مصاحبه حضوری و هفته ای 6 روز کلاس رو تو یک شیفت کامل ما هم رفتیم مدرک دانشگاهی میخواستن که دادیم. در ضمن این خدمت سربازی رو بالاخره باید یه جوری ادا میکردین به خاطر چند ماه حق التدریسی بعد خدمت مشمول هستین .والله به سابقه باشه من ده سالشو دارم.
                            الکی بهم گیر ندیم همه یه جورایی هم ترازن.
                            از کسایی که دنبال کار تایید استفساریه هستن صمیمانه متشکرم.
                            • ح
                              حقی غیر مستمر
                              ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷
                              شما هم به روش ورودتون به آ.پ که داشتین رو واسه همه توضیح بدین،البته حقیقت رو بگین
                              • پ
                                پیش دبستانی 87_88 تبریز
                                ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
                                من ندیدم کسی اینجا روش ورودش به آپ رو توضیح بده.سرباز معلمها که اکثریت بند پ داشتن؟آشنایی تو اداره؟یا فرزند فرهنگی؟
                                از طریق اداره معرفی شدم به موسسی که قرار بود پیش دبستانیهای ضمیمه رو اداره کنه.و سوابق و مدارک دادم.
                                • ح
                                  حقی غیر مستمر
                                  ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
                                  معرفی رو خوب اومدی......ما هم همین رو میگیم استفساریه یعنی ورود کسانیکه از طریق مدیر و (معرفی) وارد آ.پ شدن، چرا سند مالی ندارین چون بدون اطلاع وزارت وارد مدرسه شدین واسه همینم سند مالی ندارین
                                • پ
                                  پیش دبستانی 87_88 تبریز
                                  ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
                                  درضمن هرکس دنبال کاری باشه بهش میرسه.کار در خونه رو نمیزنه.اگه فکر کردین پیش دبستانیها فقط پرونده سازی کردن در اشتباهین.هرکی الان سابقه ای داره به وقتش خیلی جاها رفته به خیلیا رو انداخته.به نظر من آپ جایی نیست که با پارتی وارد شد از جمله سازمانهایی که سرسخته.اونیکه خواسته با اونیکه نخواسته یکی نیست.هروقت اداره رفتم یه راهی پیش پام گذاشتن اونم یه کارمند کاملا غریبه در کمال دلسوزی.
                                • E
                                  E.V
                                  ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
                                  یک قسمت زیادی از 10 سال سابقه شماها بعد از 92 هست و ادعای شما برای امتیاز دادن به سابقه بعد از 92 شما و اینکه با این امتیاز ناحق تشریف بیارید اول صف استخدام و بقییه گرو ها برن ته صف باعث شده که بقییه گروه ها شاکی بشن وگرنه بقییه گروه ها مشکلی ندارن که شماها هم استخدام بشید. مسئله خیلی ساده است آیین نامه میگه سوابق از 1/1/79 تا 29/12/91 مورد تایید و شما چی میگید ؟ شما میگید ما در اون بازه مربی بودیم ولی بجاش از 94 حق التادریسیم!!! آقا جان سوابق قبل 92 قابل قبول شما نمیتونید یک بخشی از ایین نامه رو قبول نداشته باشید. یک نکته دیگه هم به شمای بگم که 10 سال سابقت رو به رخ بقییه و مشخصا سرباز معلم ها کشیدی اتفاقا یکی از دلایلی که اموزش و پرورش راضی به استخدام شما نیست همین سابقه بالاتون هست میدونید چرا ؟ چون در کنارش سنتون هم بالاست ماشاالله اکثرا بالای 40 سال. یکی دیگه از دلایل مخالفت آپ با شماها تعداد زیادتون هست. یکی دیگه از دلایل غیر مرتبط بودن رشته اکثر شماها با رشته های مورد نیاز آپ هست که این باعث میشه آپ مجبور بشه شما رو بفرست ابتدایی و این دقیقا بر خلاف سیاست اموزشی آپ هست که می خواهد در مقطع ابتدای همیشه از نیروهای متخصص استفاده کنه. این شرایطی که گفتم برای اکثر شماها صدق میکنه خودتون هم بهتر از هرکسی میدونید. و جالب بدونید که سرباز معلم ها این شرایط رو ندارن نه سنشون بالاست نه تعدادشون زیاده نه رشتشون غیر مرتبط هست اتفاقا سرباز معلم ها اکثر یا رشته های علوم پایه بودن که راهنمایی دبیرستان درس میدن یا رشته های فنی که هنرستان ها درس میدن. بازم میگم بقییه گروه ها خدای نکرده بخیل نیستن که شما هم استخدام بشید ولی اینکه شما میخواهید بر خلاف ایین نامه عمل کنید و امتیاز اضافه برا خودتون جور کنید باعث اعتراض بقیه گروه های که شامل این استخدام هستن شده.
                                  • پ
                                    پیش دبستانی 87_88 تبریز
                                    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
                                    سو تفاهم نشه.منظورم از سابقه ،تدریس تو غیرانتفاعی و دانشگاه و آموزشگاه و تدریس خصوصیه!تنها سابقه من تو آپ قبل 91. رشته تحصیلیم ارشد ریاضیات.با اطمینان 90 درصد میگم تو امتیاز استخدام تنها سابقه قبل 91 هستش.اینو اداره موقع تشکیل پرونده بهم گفت.همه استانها پیش دبستانیها رو تو94 فراخوان نداده که بخواد امتیاز حساب کنه این انصاف نیست.تنها دلیلی که هست اینکه پیش دبستانیها قبل از غیر مستمرها برا تعیین تکلیف مصوب شدن .تنها اونایی که سند مالی نداشتن موندن تو این دو سال هرموقع رفتم اداره گفتن خیلی دیر اومدی .
                                    دیگه بحث نمیکنم راه به جایی نمیبره.موفق باشین.
                                    • ح
                                      حقی غیر مستمر
                                      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
                                      همه حقیقت رو میدونن، آره درست میگین بحث واسه شما فایده ای نداره،سند ندارین، انشالله طرح بعدی حتما استخدام هستید اونم بواسطه حق تدریس بعد از 94
                                    • غ
                                      غیرمستمر مظلوم
                                      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۴۱
                                      درود برEV
                                      • ش
                                        شهرزاد
                                        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
                                        دوست عزیز خبر دارید که سابقه حق التدریس غیر مستمرها به دلیل 40 سال به بالااز سنشون کم میشه؟
                                        واین تنها به دلیل سند مالی می باشد چون تایید وزارت هستند
                                      • م
                                        مهدی
                                        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶
                                        شما معلومه خاص بودین یا نکنه از کشور ایران نیستی ،تو روستاها دو روز با یه ساعت کمتره اونم خداییش تا یه ماهم کلاسی تشکیل نمیشد قول میدم نود درصد پیش دبستانیا حتی هفته ای دو روزم نبوده اند همون در حد مهدکودکه دیگه ، وزارتیا خودشون خبره اینکارا به هر مصیبتی بود زیر اینکار نرفتن ،حالا هر اسمی روش باشه سرباز ،وظیفه یا هر چی بالاخره دو سال تجربه داریم مگر تو دانشگاهها اساتید امریه جذب کردند چیزی شد ؟؟ من یکی راضیم واسه همه امتحان بذارن اما اگه بحق باشه اول حق التدریس مستمر و عیر مستمر بعد شرکتیا بعد نهضتیا و در اخر پیش دبستانیا اونم با ازمون فقط ده درصدشون

                                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                      ثبت پاسخ