رشد ۱۰۰ درصدی حقوق سربازان در سال جاری

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: میانگین حقوق سربازان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است.

سرهنگ علی مجیدی گفت: هدف اصلی نیرو‌های مسلح تامین نیروی انسانی است که برای تحقق این امر مهم، افرادی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند مشمول خدمت سربازی هستند و با فراخوان‌ها از سوی نیروی انتظامی اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: خوشبختانه در طول چند سال اخیر با حمایت و پیگیری‌های مسئولین محترم کشوری و استانی گرایش و علاقه جوانان به خدمت سربازی بیشتر شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش اعزام مشمولان را داشته ایم.

او گفت: همچنین برای مشمولانی که بیش از سه سال غیبت داشته باشند تدابیری اندیشیده شده که در استان یا محل سکونتشان خدمت کنند و کسانی که متاهل هستند شامل کسر خدمت نیز خواهند شد.

به گفته مجیدی مدت کسری‌ه خدمت نظام وظیفه افراد متاهل دو ماه است و افراد دارای فرزند نیز می‌توانند به ازای هر فرزند از سه ماه کسری خدمت بهره‌مند شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان می گوید: تا کنون در رابطه با مشمولان اعزام شده هیچ گونه موارد ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده و اعزام افرادی که مشکوک به بیماری کرونا بودند به ماه‌های بعد موکول شده است.

او گفت:از اسفند ۹۸ که به دلیل کرونا هیچ گونه اعزامی از استان صورت نگرفته، اما به دلیل بحث امنیتی به طور کامل هم اعزام متوقف نشده است.

مجیدی گفت: میانگین حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است و این افزایش بر مبنای وضعیت تاهل و تعداد فرزندان، مدرک تحصیلی و منطقه خدمت سربازان طبقه بندی می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین حسینی نیز گفت: در راستای حضور مردم برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی جهت حضور سربازان، مشمولان، دانشجویان و... نظام وظیفه عمومی شرایطی را ابلاغ کرده است.

او می گوید: بر اساس ابلاغ صورت گرفته، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، دارندگان برگ اعزام به خدمت که زمان‌دار است (بطور مثال زمان اعزام به خدمت آن‌ها چندماه دیگر است و غیبت هم ندارند)، فارغ التحصیلان در مهلت معرفی یکساله، دارندگان معافیت‌های موقت کفالت و پزشکی و مشمولانی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده و بیش از ۵۰ درصد اقساط را پرداخت کرده‌اند می‌توانند با ثبت نام در سایت epolice.ir برای حضور در پیاده روی اربعین اقدام کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان حقوق سربازان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ