رشد سه برابری تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته رشد

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی؛ تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است
سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با تاکید بر این که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدیدی در این حوزه تعریف شده است، گفت: کسب و کار خانگی در جهت تامین هزینه‌های زندگی و اشتغال نقش به‌سزایی دارد.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با تاکید بر این که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدیدی در این حوزه تعریف شده است، گفت: کسب و کار خانگی در جهت تامین هزینه‌های زندگی و اشتغال نقش به‌سزایی دارد.
رویکرد جدیدی در مشاغل خانگی تعریف شده است

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «آزیتا همتیان» در نشست حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی شهرستان رباط کریم و بازدید از طرح‌های مشاغل خانگی این شهرستان با تاکید بر رفع مشکلات حوزه مشاغل خانگی اظهار داشت: مشاغل خانگی ظرفیت بالایی دارد که در دوره‌های گذشته مغفول مانده است.

وی افزود: با رویکرد جدید در حوزه مشاغل خانگی وحدت بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل ایجاد شده است.

همتیان عمده مشکلات حوزه مشاغل خانگی را ضامن بانکی دانست که با تفاهم‌نامه‌ای که با چهار بانک منعقد شده است دغدغه ضامن و مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به وجود ۵۰۹ رشته در مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: ۴۸۶ رشته کاری در حوزه ثبت محور است که امکان صدور مجوز وجود دارد که در تعریف قانون مشاغل خانگی باید این مشاغل در خانه انجام شود.

همتیان تصریح کرد: مهارت‌افزایی و آموزش یکی از اولویت‌های اساسی در مشاغل خانگی است و آموزش‌های مطلوبی در کسب و کار خانگی تشکیل و برگزار شده است.

وی همچنین بیان کرد: در مشاغل خانگی متقاضیان پس از خوداظهاری، ۶ ماه فرصت دارند تا بسته مهارتی و آموزش‌های این حوزه را فراگرفته و مدرک فنی خود را جهت تسهیلات ارائه دهند.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

همتیان افزود: رباط‌کریم در سال‌های گذشته یکی از شهرستان‌های کم‌برخوردار استان تهران در مشاغل خانگی بوده است که در صورت هم‌افزایی و همدلی در این دوره اعتبارات خوبی برای مشاغل خانگی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات مشاغل خانگی در ۶ ماه گذشته افزود: شهرستان رباط‌کریم به عنوان طرح پایلوت در مشاغل خانگی معرفی شد که در حوزه کسب و کار خانگی افراد مستعدی در این منطقه وجود دارد.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه فرماندار شهرستان رباط‌کریم و دیگر مسئولان از چند طرح مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی، گلیم‌بافی و فرش‌بافی در روستاهای شهرستان رباط‌کریم بازدید کردند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ