رتبه‌بندی معلمان اولویت اول سند تحول بنیادین

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اولویت سند بنیادین آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد پورداود ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اولویت سند بنیادین آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمان است اظهار کرد: این برنامه باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم توجه به مباحث راهبردی در آن افزود: کارگروه بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش تشکیل شده است.

تقدیر از معلمان در استان همگانی شود

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز با بیان اینکه باید برنامه‌های برون‌سازمانی برای تقدیر از معلمان در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: معلمان سکان‌دار تعلیم و تربیت هستند و همه باید به این باور برسند که جایگاه معلم در جامعه ویژه است.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه مساجد، انجمن اولیا و مربیان برنامه‌های خود را برای هفته معلم اعلام کنند گفت: این اتفاق باعث می‌شود فرهنگسازی در مدت زمان یک هفته انجام شد تا در جامعه اهمیت علم و معلم نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی همگانی برای تجلیل از نقش معلم باید مد نظر باشد اظهار کرد: همه مردم برای اهمیت مقام معلم به راهپیمایی همگانی بیایند.

دبیر ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه اردوگاه چالوس بهترین موقعیت در کشور است افزود: یک جلسه‌ای در این منطقه گذاشته شود و راهکاری برای استفاده بهینه از آن اخذ شود تا این ظرفیت رها نشود.

وی با اشاره به اینکه برای اردوگاه چالوس احتیاج به اعتبارات ملی داریم تصریح کرد: اردوگاه استانی است و برای هر شهرستانی سهمی در نظر گرفته شود تا کار پیش برود.

برنامه‌های ویژه هفته معلم

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان در این شورا با بیان اینکه مراسم تقدیر از معلمان در سال گذشته به خوبی انجام شد افزود: توجه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و زیر پوشش کمیته امداد توسط استاندار باعث شادی خانواده‌ها شد.

کاوه برخورداری با بیان اینکه در هفته معلم دیدار با مقام معظم رهبری در سطح کشور در نظر گرفته شده است تصریح کرد: سال گذشته مناطق ۱۹گانه مورد بازدید تیم‌های متخصص قرار گرفتند و برنامه‌هایی چون دیدار با خانواده شهدا، دیدار با فرهنگیان بیمار، بازنشستگان و شاغلان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از مدارس روستایی نیز انجام شده است ادامه داد: رویکرد وزارتخانه در سال گذشته و امسال تمرکززدایی و اعطای اختیار به استان‌ها برای تقدیر و تکریم از معلمان است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی با بیان اینکه محور اصلی تقدیر در طول سال تحصیلی و برنامه نمادین در هفته معلم است خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک روز در هفته به طور مداوم از مناطق توسط مدیرکل سرکشی شد و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هفته معلم سال جاری نیز ۳۰۰ نفر در استان مورد تقدیر قرار می‌گیرد گفت: ۱۵۰ نفر از این افراد در مرکز استان حاضر و ۶۰ نفر به صورت نمادین مورد تقدیر قرار می‌گیرند و لوح تقدیر برای همه همکاران صادر می‌شود.

برخورداری با بیان اینکه مصاحبه با افراد شاخص برای نخستین بار توسط صدا و سیمای مرکز همدان انجام می‌شود اظهار کرد: در طول سال تقدیر از یک‌هزار نفر بر اساس برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه آثار معلمان هنرستان‌ها، بازدید از خانواده شهدای فرهنگی، اهدای گل در مدارس روستایی، عیادت از فرهنگیان گرفتار بیماری در هفته معلم خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی با بیان اینکه دستور تشکیل شورای آموزش و پرورش در سطح فرمانداری و بخشداری‌ها توسط استاندار صادر می‌شود افزود: یکی از برنامه‌های ویژه امسال تقدیر از یکی از معلم نماینده ولی فقیه و استاندار همدان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹۵ میلیون تومان هفته معلم بوده است تصریح کرد: امسال اعتباری از سوی وزارتخانه ابلاغ نشده است اما از منابع داخلی ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ایم.

برخورداری با بیان اینکه تقدیر مالی ۳۰۰ نفر از افراد برگزیده به ۹۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد ادامه داد: سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان به مناطق اختصاص دادیم که امسال ۹۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

کاهش اسکان مسافران نوروزی در عید ۹۸ نسبت به عید ۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان از اعمال افزایش حقوق فرهنگیان خبر داد و به تشریح گزارش عملکرد این اداره کل در ستاد اسکان نوروزی پرداخت.

محمد بداغی با بیان اینکه ۱۶۶ آموزشگاه با یک‌هزار و ۴۶۵ اتاق برای اسکان نوروزی در نظر گرفته شده بود افزود: ۶ خانه معلم، پردیس فرهنگیان و اردوگاه در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه میزان اسکان مسافران از یک تا چهارم فروردین نسبت به سال ۹۷ افزایش داشتیم و پس از آن شاهد کاهش آمار بودیم تصریح کرد: ۱۲۶ هزار نفر روز توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده است که ۷۶ درصد آنها فرهنگی و ۲۴ درصد غیر فرهنگی بودند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه میزان پذیرش مسافر نوروزی در سال ۹۸ نسبت به نوروز ۹۶ و ۹۵ رشد داشته است اما نسبت به ۹۷ کاهش یافته است ادامه داد: مسافران از خدمات ارائه شده رضایت داشتند و ما برای اسکان تابستانی به تامین منابع مالی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از مسافران حضوری و هفت درصد دیگر نیز غیر حضوری پذیرش شدند خاطرنشان کرد: به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و خوزستان بیشترین اسکان را در مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان در نوروز ۹۸ داشتند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ