دعوت از وزیر آموزش‌وپرورش برای رفع مشکل معلمین غیرانتفاعی

به‌زودی از وزیر آموزش‌وپرورش به‌منظور حضور در کمیسیون آموزش مجلس با هدف بررسی و رفع مشکلات معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی دعوت می‌شود‌.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی گفت: به‌زودی از وزیر آموزش‌وپرورش به‌منظور حضور در کمیسیون آموزش مجلس با هدف بررسی و رفع مشکلات معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی دعوت می‌شود‌.

به گزارش بازارکار از خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی عصر امروز در دیدار با جمعی از معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی رشت در دفتر مراجعات مردمی با اشاره به اینکه در کمیسیون آموزش مجلس دغدغه‌های معلمین غیرانتفاعی را پیگیری می‌کنیم اظهار کرد: معلمین غیرانتفاعی از سراسر کشور بابت دغدغه‌هایشان با بنده تماس می‌گیرند.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه معلمین غیرانتفاعی بار سنگینی را از دوش دولت برمی‌دارند افزود: بنده حامی معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی هستم و معتقدم باید این معلمین نیز مورد تکریم و تجلیل قرار بگیرند.

وی با تاکید به اینکه به‌زودی از وزیر آموزش‌وپرورش در راستای حمایت از معلمین غیرانتفاعی در کمیسیون آموزش مجلس دعوت می‌شود بیان کرد: معتقدم هر فردی که از فیلتر آموزش‌وپرورش عبور کرده و در مدارس مشغول به تدریس است، باید وی را به‌عنوان معلم بشناسیم و از وی حمایت کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا آزمون داخلی برای جذب معلمین غیرانتفاعی برگزار شود تصریح کرد: نباید سوابق فعالیتی معلمین غیرانتفاعی در زمان جذب نادیده گرفته شود.

احمدی با بیان اینکه طرح‌های فراوانی در مجلس در نوبت بررسی قرار دارد افزود: ما در تلاشیم تا مشکلات قشر معلمین غیرانتفاعی را برطرف کنیم و قصد داریم با مصوبات قانونی شرایط به‌گونه‌ای مدیریت شود تا مدارسی که حق‌وحقوق قانونی معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی را پرداخت نمی‌کنند مجوز فعالیتشان باطل شود.

وی با بیان اینکه رئیس شورای شهر رشت نیز دغدغه رفع مشکلات معلمین غیرانتفاعی را دارد گفت: وقتی رئیس شورای شهر رشت بابت این نشست با بنده تماس گرفتند، بنده نیز این مهم را در اولویت گذاشتم و کار شورای رشت در تجلیل از معلمین غیرانتفاعی بسیار زیبا و شایسته تجلیل است.

واقعیت‌های تلخ پیرامون میزان حقوق دریافتی معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه معلمین غیرانتفاعی با مشکلات و دغدغه‌های فراوانی مواجه هستند اظهار کرد: با توجه به اینکه احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی جزو نمایندگانی است که در این حوزه بسیار دغدغه مند هستند، به همین علت طی تماس با وی تقاضای برگزاری دیدار امروز با هدف رفع مشکلات این قشر از جامعه را داشتم که خوشبختانه در کوتاهترین زمان ممکن این دیدار برگزار و امیدوارم در راستای رفع دغدغه‌های معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی تاثیرگذار باشد.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه معلمینی که در نهضت سوادآموزی نیز مشغول خدمت هستند با دغدغه‌هایی این‌چنینی مواجه هستند افزود: طی دیداری که اخیراً در ساختمان شورا با تعدادی از نمایندگان معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سوادآموزی رشت داشتم، متاسفانه از واقعیت‌های تلخی پیرامون میزان حقوق دریافتی و… مطلع شدم که امیدواریم با ورود و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مطالبات به‌حق جامعه پرتلاش فرهنگیان برای همیشه برطرف شود.

رئیس صنف معلمین غیرانتفاعی گیلان نیز با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: میزان حقوق دریافتی، عدم‌حمایت بیمه‌ای ازجمله دغدغه‌هایی هستند که معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی با آن مواجه‌اند.

لیلا ابراهیمی با بیان اینکه از مجلس انقلابی انتظار حمایت و رفع مشکلات معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی را داریم، افزود: امیدواریم به‌زودی و باهمتی که در نمایندگان مجلس مشاهده می‌شود این مشکل برای همیشه برطرف شود و از حمایت‌های رئیس شورای شهر رشت در برپایی مراسم تجلیل از معلمین غیرانتفاعی به مناسبت روز معلم و همچنین برپایی این دیدار با هدف رفع مشکلات همکارانم تشکر می‌کنم.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ