دستگاه‌ها قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند

۲ نظر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رضا ربیعی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بعد از ۴۰ سال از تاسیس بنیاد شهید و با فراز و فرودهایی که داشته، در حال حاضرخدمات بهتر و مطلوبتری ارائه می دهد.

وی افزود: با تغییر و تحولاتی که در سازمان روی داد، تلاش هایی صورت گرفت تا برنامه ریزی و خدمات بهتری در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت انقلابی برنامه تحول مردمی تدوین شد و به تبع در استان نیز تکلیف دستگاه نیز مشخص شد.

ربیعی ادامه داد: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با نگرش ارائه و ارتقای کمی و کیفی خدمات به ایثارگران برنامه تحولی را تدوین کرد و به دنبال این بود که از طریق تامین معیشت، اشتغال، مسکن با حفظ کرامت ایثارگران سطح کیفیت زندگی آنهارا ارتقا دهد.

وی اعتلا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی را از اصلی ترین و مهمترین اهداف بنیاد شهید عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: امروز اگر امنیت هست، کارخانه ای فعال است به خاطر شهداست، ما مدیون خون شهدا هستیم و در مقابل خانواده‌هایشان حرفی برای گفتن نداریم.

ربیعی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت ایثارگران تدوین و ابلاغ شد، ادامه داد: بیشتر دستگاه ها به قانون پایبند بودند و آن را انجام دادند اما عده ای نیز به دلایلی هنوز اقدامی در این خصوص نکردند.

وی گفت: بنیاد شهید به عنوان مجری و متولی در خصوص اشتغال ایثارگران پیگیر این قانون است، تمامی دستگاه ها ملزم به تبعیت از قانون هستند و بایدآن را اجرایی کنند در غیر این صورت از مبادی قانونی پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به وضعیت مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران بیان کرد: حدود ۶ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در استان مشمول استفاده از مسکن هستند که ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از‌ آنها درخواست داشتند و پرونده ۱۲۰۰ نفر نیز تکمیل است، پروژه سفیر نیز با مشکلاتی روبرو بود که تکمیل آن یکی از اهدافی است که بنیاد مد نظر قرار دارد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای دستگاه‌ها قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند

  • م
    مژگان جان اقایی
    ۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۱:۰۲
    باسلام من مربی وموسسات پیش دبستانی غیرانتفاعی هستم،پدرم ایثارگر است باایثارگری 5درصد که فعلا جانبازی نگرفته،ازیه مدرسه دولتی یه کانکس اجاره گرفتم که به بچه های عشایر بصورت جهادی درس میدهم ایاحق مانیس تبدیل وضعیت شویم
    • ف
      فاطمه
      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
      با سلام و احترام
      پسر من فرزند جانباز و ایثارگر و شاغل در اداره دامپزشکی شهرستان ری بود ( نیروی طرح ) بعد از 4 سال خدمت خالصانه و مفید و رضایت تمام مدیران و روسایش از وی ، به محض اینکه این قانون لازم الاجر شد بیرونش کردند که بروید و مجددا" برای تعیین وضعیت استخدامیتان از طرحی به رسمی صدایتان می کنیم الان 9 ماه گذشته صدبار پیگیری کردیم نامه فرمانداری شهرستان ری و بنیاد شهید رو بردیم اما هیچ اقدامی صورت نگرفت .

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ