دستگاههای اجرایی در اصفهان امسال متعهد به ایجاد بیش از ۸۰ هزار شغل هستند

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ایجاد بیش از ۸۰ هزار شغل از سوی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال‌جاری در این استان تعهد شده است و با اطمینان کامل اعلام می‌کنیم که بیش از این تعداد هم محقق خواهد شد.

به گزارش بازارکار و نقل از ایرنا ، حسین باقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعهد اشتغال استان اصفهان در سال جاری برای ۱۵ دستگاه اجرایی و ۲۸ شهرستان تعیین و بر مبنای این تعهد، ۸۰ درصد اشتغال در بخش خدمات، ۱۳ درصد در بخش صنعت و هفت در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.
باقری با اشاره به تعهد اشتغال استان اصفهان در سال گذشته، اضافه کرد: بر اساس آمار سامانه رصد اطلاعات ۳۶ هزار و ۴۰۵ نفر در این سامانه ثبت شد که بیانگر تحقق ۸۷ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان این که دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام و توجه بیشتری در ثبت اطلاعات در سامانه رصد داشته باشند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون اطلاعات بیش از هزار و ۷۷۰ اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ثبت شده است.

وی بیان کرد: اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد به سه روش پیامکی، برقراری ارتباط تلفنی و مراجعه حضوری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بازبینی و راستی آزمایی قرار می گیردو لازم است که دستگاه های اجرایی دقت لازم را در صحت و ثبت اطلاعات داشته باشند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، نبود نیروی انسانی کارآمد و توقع بالای افراد را از مهم‌ترین مشکلات برشمرد و افزود: نیروی موجود بیکار این استان، کیفیت لازم را برای جذب در واحدهای مختلف ندارند و باید توانمند شوند.

وی تاکید کرد: این افراد را باید با روش‌های مختلف توانمند کنیم تا مورد پسند بخش صنعت قرار گیرند و بتوانند مشغول به کار شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ