دستمزد ۱۴۰۱ کارگران با سبد معیشت کارگری همخوانی ندارد

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: افزایش حقوق با دستمزد واقعی بر مبنای سبد تعیین شده از سوی دولتمردان فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه؛ حسن صادقی در جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در تالار خانه کارگر ساوه اظهار کرد: سبد معیشتی که مبنای افزایش ۵۷ درصدی دستمزد قرار گرفته است، با سبد هزینه‌های مصوب کارگروه مزد شورای عالی کار که حدود ۹ میلیون تومان تعیین شد و سبد معیشت گروه کارگری که حدود ۱۱ میلیون تومان محاسبه شد، همخوانی ندارد.

وی اظهار کرد: دستمزد ۱۴۰۱ با سبد معیشت کمیته مزد حدود ۲۷ درصد و با سبد معیشت گروه کارگری ۴۴ درصد فاصله دارد.

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اجرا نشدن ۲۷ درصد متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰، بیان کرد: کارگران بازنشسته هنوز ۲۵ درصد متناسب‌سازی خود را دریافت نکرده‌اند که ضروری است که سازمان تامین اجتماعی این ۲۵ درصد را به تمام بازنشستگان، حتی بازنشستگان حداقلی‌بگیر پرداخت کند.

وی با تاکید بر ضرورت تسری ۲۷ درصد متناسب ‌سازی سال ۱۴۰۰ به حقوق کف ‌بگیران بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی نباید به سفره کف ‌بگیران خود بی‌تفاوت باشد.

صادقی گفت: سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ به صراحت در یکی از بندها آورده است که سازمان مکلف است پس از افزایش حقوق بلافاصله موضوع متناسب سازی را اعمال و احکام را مبتنی بر افزایش حقوق و متناسب سازی صادر کند، هم اکنون دریافتی و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری کف بگیر هستند.

وی تصریح کرد: کف بگیر جامعه ما باید سطح درآمدی آن ارتقا یابد تا آنها نیز بتوانند از عهده معیشت و مخارج برآیند.

سفره کارگران نباید تهی باشد
دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز گفت: با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد کشور، سفره کارگران نباید تهی باشد و شرمنده خانواده خود باشند.

داود میرزائی بر صیانت از حقوق جامعه ی کارگری تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه برای افزایش امنیت شغلی و تقویت معیشت این قشر شد.

این مراسم با حضور فعالین جامعه کارگری و شرکای اجتماعی در تالار خانه کارگر ساوه برگزار شد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ