دریافت یک هزار و ۸۵۰ نفر در لرستان مقرری‌ بیمه بیکاری

لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هم‌اکنون به تعداد یک هزار و ۸۵۰ در استان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

علی جهانی امروز با اشاره به حمایت از کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا براثر حادثه مانند سیل و زلزله از کار بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت تاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در درخواست‌های بیمه بیکاری توسط مراجع رسیدگی در این اداره‌کل مورد بررسی قرار می‌گیرند، افزود: طی شش‌ماهه نخست امسال تعداد یک هزار ۲۵۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیئت‌های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار ۸۵۰ هستند که به‌صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

جهانی با اشاره به کاهش ۶ درصدی برقراری مقرری بیمه بیکاری در استان، گفت: برقراری مقرری بیمه بیکاری در شش‌ماهه نخست امسال تعداد ۸۲۲ نفر بوده که در مدت مشابه سال قبل ۷۷۵ نفر بوده است که کاهش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود از طریق تعامل با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مهارت‌آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب‌وکار برای آینده فراهم شود خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۸۳ نفر در این راستا در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال مجدد تعداد ۷۹ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: کارگران مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که نقش تاثیرگذاری در رونق تولید و توسعه دارند و لازم است درصورتی‌که ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تامین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

جهانی بیان کرد: در صورت نیاز متقاضیان می‌توانند با ورود به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir درخواست مقرری بیمه بیکاری خود را ثبت نمایند، البته جهت مراحل نهایی پیگیری بیمه بیکاری نیازمند مراجعه حضوری به ادارات تابعه تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ