دریافت تسهیلات اشتغالی مانع استخدام در دستگاه دولتی نمی‌شود

۲ نظر

رئیس دبیر خانه شورای عالی اشتغال با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی مغایرتی برای استخدام در دستگاه‌های دولتی ندارد گفت: اگر فردی تسهیلات اشتغالی دریافت کند می‌تواند در صورتی که شرایط برای استخدام داشته باشد، در دستگاه دولتی استخدام شود.

قاسم رستم‌پور، رئیس دبیر خانه شورای عالی اشتغال در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا اگر فردی متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال زایی باشد, امکان استخدام در دستگاه ها و نهاد دولتی را دارد یا خیر گفت: دریافت تسهیلات اشتغالزایی مغایرتی با استخدام در دستگاه دولتی ندارد.اگر فردی تسهیلات اشتغالی دریافت کند می‌تواند در صورتی که شرایط برای استخدام داشته باشد, در دستگاه دولتی استخدام شود.

وی در ادامه به سیاست های اشتغالی وزارت کار اشاره کرد و گفت: طرح شناسایی مشاغل سیار (دستفروش‌ها) با هدف ساماندهی این مشاغل، شناسنامه‌دار کردن دستفروشان، کمک به برقراری حمایت‌های اجتماعی و فراهم کردن بازارهای موقت و محلی برای مشاغل غیررسمی و سوق دادن مشاغل غیررسمی به اشتغال رسمی و ایجاد فضای بهینه اشتغال در کشور از تدابیر اشتغالی در سال جاری است.

 

رستم پور گفت: شناسایی ظرفیت رسته‌های بهره‌ور و اشتغال‌زا در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و سازوکار حمایت از اشتغال‌زایی و برنامه اصلاح فضای کسب‌وکار اختصاصی ۲۲ رسته در سطح ملی، ۸ رسته در هر استان و ۳ رسته در هر ناحیه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و تدوین شده است که در سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد:یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه اشتغال‌زایی مصوبه تسهیل مجوزهای کسب‌وکار برای اشتغال آفرینی جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صدور الکترونیکی مجوزها از مسیر درگاه ملی به‌خصوص در حوزه مشاغل خانگی است که در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای دریافت تسهیلات اشتغالی مانع استخدام در دستگاه دولتی نمی‌شود

  • p
    pejman
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۰
    سلام
    اگر وام سربازی خود اشتغالی برداریم از استخدام دولتی منع نمیشیم؟
    • ع
      علیرضا
      ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
      سلام منم از هرجا میپرسم کسی دقیق جواب نمیده ولی اول سایت گفته ربطی نداره میشه استخدام شد

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ