داوطلبان کنکور مناطق سیل زده صاحب سهمیه می شوند

خدایی از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اختصاص سهمیه به داوطلبان کنکور سراسری و ارشد سال ۹۸ در مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش بازارکار «ابراهیم خدایی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان کنکور سراسری در مناطق زلزله زده گفت: پس از سیل آق قلا وزیر علوم تحقیقات و فناوری به بنده دستور دادند تا اختصاص سهمیه کنکور به داوطلبان مناطق سیل زده را پیگیری کنم.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: در زمانی که زلزله کرمانشاه رخ داد، شورای انقلاب فرهنگی با اختصاص سهیمه به داوطلبان زلزله زده موافقت کرد. در این حادثه هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کردیم تا مناطقی که دچار بلایای طبیعی می شوند، داوطلبان از سهمیه کنکور بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: شورای انقلاب فرهنگی نیز با این موضوع موافق است و به زودی این موضوع با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می شود تا داوطلبان مناطق سیل زده از سهمیه برخوردار باشند.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور بیان کرد: اختصاص سهیمه به داوطلبان مناطق سیل زده کنکور سراسری و کارشناسی ارشد داده می شود.
خدایی با بیان اینکه طبق برنامه پیش بینی شده کنکور کارشناسی ارشد در زمان مقرر که اعلام شده است برگزار می شود گفت: تغییر زمانی برای برگزاری کنکور ارشد نداریم اما داوطلبان مناطق سیل زده از سهمیه بهره مند می شوند.
وی در واکنش به صحبت های وزیر آموزش و پرورش مبنی براحتمال تاخیر افتادن کنکور سراسری گفت: مباحثی در رابطه با تاخیر در کنکور سراسری مطرح نشده است.
وی با اشاره به اینکه کنکور سراسری تیرماه برگزار می شود گفت: بنده صحبت های وزیر آموزش و پرورش را نخوانده ام که درباره کنکور سراسری چه گفته است و نمی توانم تایید یا تکذیب کنم.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ