خراسان جنوبی کمبود دو هزار معلم دارد

۱ نظر

محمد علی واقعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی سال آینده هزار و ۶۴۲ نفر بازنشسته خواهند شد که این مسئله بر موضوع کمبود نیروی انسانی و معلم ما تاثیر گذار است.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر قریب دو هزار کمبود نیروی انسانی و معلم در استان داریم، بیان‌کرد: با این حال تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که هیچ کلاس درسی بدون معلم باقی نماند.

واقعی ادامه‌داد: یکی از راه‌های رفع این مشکل استمرار خدمت همکاران در شرف بازنشستگی است که این افراد در آستانه بازنشستگی قرار دارند ولی به واسطه نیاز استان به خدمت و کار خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر استمرار خدمت داشته‌اند، افزود: از طرف دیگر نیروهای بازنشسته ما نیز ۱۴ ساعت حق التدریس دارند تا بتواند جبران این کمبود را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ورود نیروهای دانشگاه فرهنگیان، تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس و نیروهای خرید خدمات و سرباز معلم از دیگر اقداماتی است که برای جبران کاهش نیروی معلم انجام می‌دهیم.

واقعی در زمینه شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان بیان‌کرد: تاکید وزیر آموزش و پرورش بر برگزاری حضوری امتحانات است ولی با این حال همه چیز بسته به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

وی گفت: در حال حاضر آنچه مسلم است برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم است والبته ما در استان نیز منتظر بخشنامه هستیم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای خراسان جنوبی کمبود دو هزار معلم دارد

  • ص
    ص
    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۱
    درسته نیرو کم دارند اما ای کاش نحوه ی جذب در آموزش پرورش جذب نخبه ها باشد نه صرفا حق التدریسها و نهضتیها و دبیرستانیها و برخی رشته های خاص برای آموزگاری یا بومی گزینی کردن
    مثلا برای ازدواج شما به دنبال انسان قابل هستید یا به رشته و بعضی چیزهای پیش پا افتاده کار دارید؟
    آموزگاری دبستان را فرد نخبه و لایق بهتر از عهده اش بر می آید تا صرفا کسی که روان شناسی خوانده باشد

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ